مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان

مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان

مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان ، بررسی گردید. پارکینگ‌ های اصفهان سازماندهی می ‌گردند

کد خبر: 991111001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ بهمن ۹۹ - ۵:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان ، بررسی گردید. پارکینگ‌ های اصفهان سازماندهی می ‌گردند

مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان

مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان

ررسی مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی؛ پارکینگ‌ های اصفهان سازماندهی می ‌گردند
مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان بررسی گردید.
بررسی مشکلات مردم در اخذ خدمات مهندسی و چالش ‌های تغییرات قوانین و مقررات برای مردم و مهندسان از دیگر موضوعات مورد بحث در گروه نظر و اندیشه بود که با حضور رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با اشاره به ساختار و عملکرد این سازمان تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان توسط قانونی که در سال هفتاد و‌ چهار در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در سال هفتاد و پنج آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب هئیت وزیران رسید، تاسیس گردید.
غلامحسین عسگری ادامه داد: عمده اهداف این سازمان‌ نظم دادن به فعالیت ‌های ساختمانی است و بسیاری از کارهای نظارت، طراحی و محاسبات ساختمانی توسط اعضای این سازمان انجام می‌ شود. این سازمان در استان اصفهان سی و دو هزار عضو دارد که شانزده هزار عضو آن پروانه اشتغال دارند.
وی با عنوان اینکه افراد در هفت رشته عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک و شهرداری، نقشه‌برداری و شهرسازی دارای لیسانس به بالا هستند به عضویت سازمان در می‌آیند، گفت: سازمان نهادهای مستقلی دارد که در استان اصفهان پانزده عضو در هئیت مدیره دارد و شورای انتظامی به تخلفات حرفه‌ای طبق شکایات رسیدگی می‌کند.
الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با اشاره به اینکه چند گره در قانون وجود دارد که مانع پیشرفت سازمان ‌ها شده، بیان کرد: یکی از وظایف سازمان‌ها، نظارت بر رعایت مقررات ملی ساختمان است و باید در طراحی و نظارت این مقررات را رعایت کنند. بیست و دو مبحث در این زمینه گرداوری شده و اجرای آن اجباری است و در برنامه توسعه ششم عدم این مقررات ملی را جرم حساب می ‌کند و البته این اقدام بین سازمانی است و شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی باید در این مهم سازمان را کمک کنند.
وی از اتصال سازمان به نرم افزار شهرداری در مسیر تعامل خبر داد و افزود: با اتصال به این نرم افزار دلالی به نقطه صفر می‌ رسد و وصل شدن به نرم افزار شهرداری بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
عسکری تصریح کرد: باید از اعضای سازمان خواست که دچار دلالی نشوند و زیرا طرف مقابل دلالی از حیث حیثیتی رعایت اصول را نمیکنند و قطعا اعضای سازمان ضربه می ‌بینند.
وی گفت: دویست دفتر برای کنترل نقشه‌ها تعریف شده که در ابتدا باید نقشه‌ها به خصوص معماری‌ ها به سازمان ارائه بعد با شهرداری بررسی و چک کردن.
عسگری با عنوان اینکه در سایر شهر ها شکایاتی از اعضای هیئت مدیره در دادگاه‌ها دیده نمی‌شود، بیان کرد: در استان اصفهان دیده می ‌شود که اعضای سازمان از هیئت مدیره خود شکایت می‌کنند و وقت بسیاری برای دفاع از این اعضا در دادگاه‌ها صرف می‌ شود که بعضا برخی به اشتباه دچار سوء تفاهم می‌شوند.
طرح مشترک پیش تفکیک برای پارکینگ‌ها
عسگری ادامه داد: کار مشترکی با شهرداری و اداره ثبت با عنوان پیش تفکیک، در دست انجام است؛ بعبارتی نقشه برداری برای پارکینگ ها انجام می‌دهند که با هماهنگی این سه ارگان پارکینگ ‌های مزاحم مدیریت شوند و مبحث چهارم ملی ساختمان در مورد پارکینگ ها فصل الخطاب قرار گیرد.
عسگری در مورد قراردهای خصوصی مهندس ناظر و صاحب کار و یکسان سازی قراردهای نظارت، بیان کرد: یک مصوبه هیئت چهار نفره در سال نود و پنج داشته است که مدت قراردادها را سه ساله پیش‌بینی کرده بود و فرمولی هم داده بودند که یک درصدی را بعد از سه سال مهندس ناظر پرداخت کند. در حال حاضر قراردادها برای گروه الف و ب و ج ۱ دوساله و برای ج د سه ساله شده است. با این مصوبه جدید میزان درصد پرداختی تغییر می‌کند و میزان پرداختی تفاوت سال قبل و سال تمدید شده و حدود چهل و سه درصد بوده است.
وی با اشاره به ویرایش جدید مبحث نهم مقررات ملی بیان کرد: امکان اجرایی آن در حال حاضر نیست و به وزیر نامه نوشته شده اما معاونت مسکن و ساختمان تاکید کردند که اجرا کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۹
1061 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0