نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند چرا به کوتاهی نظام ‌مهندسی در ساختمان ‌سازی توجه نمی ‌شود؟

پرسش پژمانفر از وزیر راه و شهرسازی

در سوانح طبیعی که منجر به آسیب دیدن بناها و ساختمان ‌های اداری و مسکونی میشود، تنها به کوتاهی پیمان کاران و کارفرمایان رسیدگی میگردد.

کد خبر: 960922011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ - ۸:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، در سوانح طبیعی که منجر به آسیب دیدن بناها و ساختمان ‌های اداری و مسکونی میشود، تنها به کوتاهی پیمان کاران و کارفرمایان رسیدگی میگردد.پرسش پژمانفر از وزیر راه و شهرسازی

پرسش پژمانفر از وزیر راه و شهرسازی

پرسش پژمانفر از وزیر راه و شهرسازی

پرسش پژمانفر از وزیر راه و  شهرسازی

ساختمان‌ سازی و حواشی این صنعت پول‌ ساز در کشور ما بخصوص در سالهای اخیر، علاوه بر خبرساز بودن، حاشیه ‌سازی‌ های فراوانی داشته است.
این حواشی به‌ اندازه ‌ای بزرگ و مهم است که کوچک‌ ترین تغییر در نرخ مسکن و حتی احتمال تغییر آن، زندگی خانوارها را با چالش روبرو می ‌کند، ولی نکته مهم‌ تری که سال‌ هاست در باره آن سخن گفته می‌ شود و تا امروز راه بجایی نبرده، کیفی ‌سازی واحدهای مسکونی است.
نبود توجه و نظارت کافی در ساخت‌ و سازها بخصوص انبوه ‌سازی ‌ها آن جایی نمایان میگردد که زمین، تکانی به خود بدهد و ایستادگی ساختمان ‌ها را امتحان کند و می‌ شود آن چه نباشد بشود…!
بخشی از حوادثی که در مدت اخیر بویژه زمین ‌لرزه‌ های امسال رخ داد و سبب داغدار شدن ایران اسلامی شد، حاصل نقش ساختمان‌ های نا ایمن است که این اتفاق، به پرسش حجت‌الاسلام پژمانفر از وزیر راه و شهرسازی منجر گردید.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در متن پرسش خود از عباس آخوندی به این نکته اشاره می ‌کند که در سوانح طبیعی که منجر به آسیب دیدن بناها و ساختمان‌ های اداری و مسکونی می‌ شود، تنها به کوتاهی پیمان کاران و کارفرمایان رسیدگی میگردد.

پرسش پژمانفر از وزیر راه و شهرسازی


پژمانفر با طرح این پرسش که چرا در این حوادث به سهم نظام ‌مهندسی و مهندس ناظر توجهی نمی‌ شود، آورده است: همان ‌طور که در حادثه زلزله اخیر کرمانشاه ملاحظه کردیم، کوتاهی پیمان کاران بخش عمرانی و هم چنین عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین نظام ‌مهندسی، سبب تشدید اثرات مخرب شده است.
وی از وزیر راه و شهرسازی می‌ خواهد توضیح دهد که چرا عموماً از کنار کوتاهی مهندسان ناظر و سازمان نظام ‌مهندسی به ‌سادگی عبور می ‌شود و اقدامی جهت برخورد با خاطیان و جلوگیری از تکرار این‌ گونه کاستی ‌ها صورت نمی ‌گیرد؟
منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آذر ۹۶
1128 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0