پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران بیان داشت:

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین از شنبه چهارم آذر سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام این که از روز شنبه پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین شروع میگردد عنوان کرد: همه مراحل ساخت و ساز تحت نظارت کارشناسهای بنیاد مسکن یا مهندسان دارای پروانه نظام مهندسی خواهد بود و نهایت دقت را خواهیم داشت.

کد خبر: 960904003 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۷:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام این که از روز شنبه پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین شروع میگردد عنوان کرد: همه مراحل ساخت و ساز تحت نظارت کارشناسهای بنیاد مسکن یا مهندسان دارای پروانه نظام مهندسی خواهد بود و نهایت دقت را خواهیم داشت.پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصر شیرین از شنبه چهارم آذر سال جاری

نصراله دهقانی گفت: ما از شنبه آمادگی داریم کسانیکه پرونده شان کامل میشود و قرار است بازسازی شان را آغاز کنند برای اخذ بخشی از تسهیلاتشان به بانک معرفی کنیم و از همان روز بخشی از کمک های بلاعوض هم پرداخت می گردد.
دهقانی ادامه داد: تفاوت این بازسازی با موارد قبلی این است که در کوتاه ‌ترین زمان هم تسهیلات بانکی را دولت صد درصد تامین کرده و هم کمک بلاعوض کامل پرداخت گردیده است. به ما هم گفتند در قصر شیرین هیچ محدودیتی ندارید و از شنبه صبح تمام کسانیکه مراجعه میکنند هم تسهیلات را و هم کمک بلاعوض را اخذ خواهند کرد.
وی درمورد ایمنی واحدهایی که قرار است نوسازی گردند افزود: بازسازی و بهسازی با نظارت کامل کارشناسان انجام می گردد. مردم این اطمینان را داشته باشند که هیچ بتنی ریخته نخواهد شد مگر این که کنترل کیفیت گردد و هیچ مصالحی بدون کنترل کیفیت استفاده نخواهد شد. همه مراحل ساختمان تحت نظارت کارشناسهای بنیاد مسکن یا مهندسان واجد پروانه نظام مهندسی خواهد بود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: در همه جله ها به بحث استحکام بناها تاکید گردیده است و یقینا ما نهایت دقت را در نظارت و کنترل مراحل احداث خواهیم داشت. در مورد واحدهایی هم که نیاز به تعمیر و بازسازی دارد تلاش میکنیم مشاور خوبی برای مردم باشیم تا در مراحل بازسازی هم کیفیت رعایت گردد.
وی با اشاره به انتخاب بنیاد مسکن استان تهران برای بازسازی شهرستان قصرشیرین اظهار داشت: طبق تقسیم بندی که صورت پذیرفت روز جمعه هفته قبل بنیاد مسکن استان تهران برای بازسازی شهرستان قصرشیرین انتخاب گردید که بلافاصله به سمت این شهرستان حرکت کردیم و عملا از ۲شنبه در منطقه مستقر بودیم.
دهقان تصریح کرد: زمانیکه حادثه ای اتفاق می افتد همه آمارها و خسارات اولیه که اعلام می گردد معمولا از روی حدس و گمان است و قطعی نیست. لذا تیم فنی ما از ۳ شنبه کار آواربرداری و برآورد خسارت را از تک تک واحدها آغاز کردند. اولویت اول ما هم روستاها بود؛ چرا که روستاها خسارت بیش تری دیدند.
وی ادامه داد: روستاهایی که در قصر شیرین تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند بیست و شش پارچه است که از این تعداد حدود هفتاد درصد شامل خسارت شدند و بقیه خسارتشان خیلی جزئی است.

پرداخت تسهیلات نوسازی روستاهای قصرشیرین


به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران ، پیش بینی قریب به یقین ما از مجموع واحدهای روستایی شهرستان قصرشیرین اینست که حدود نهصد واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که این خسارت ها بین چهل تا صد درصد است. حدود سیصد واحد از این تعداد خسارت صد درصد دیده‌اند که رقمی بیش از سی درصد را شامل می‌ گردد. بقیه شامل بازسازی می‌ شود که در حال حاضر بخش عمده ای از آن ها قابل سکونت است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام این که از صبح شنبه برآورد خسارت در شهر را شروع می ‌کنیم خاطر نشان کرد: پیش بینی میکنیم در شهر حدود دو هزار و پانصد واحد دچار خسارت است که امیدوار هستیم واحدهای صد درصد تخریبی خیلی کم باشد. ظاهر قضیه هم این را تایید می‌ کند. حدود پنج هزار واحد در شهر وجود دارد که یک هفته زمان میبرد تا بتوانیم قطعی بگوییم چه میزان خسارت دیده ‌اند.
وی یاد آور شد: در کنار این موضوع، تجهیز کارگاه و آواربرداری از شنبه شروع میشود. تعدادی ماشین آلات از تهران اعزام شده و کسریها هم قرار است از استان های هم جوار بیاید یا از بخش خصوصی استفاده نماییم.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
977 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0