استان گلستان:

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گلستان: کارخانه شیر پاستوریزه در منطقه آزاد تجاری اکتائو با مشارکت استان گلستان تأسیس می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با نماینده وزیر سرمایه‌گذاری قزاقستان با مشارکت شرکت صباح استان گلستان در منطقه آزاد تجاری اکتائو قزاقستان کارخانه شیر پاستوریزه تاسیس می‌شود.

کد خبر: 2899 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آذر ۹۵ - ۴:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)مختار مهاجر اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌هایی که در ۲ روز گذشته با نماینده وزیر سرمایه گذاری قزاقستان انجام دادیم مقرر شد شرکت صباح در منطقه آزاد تجاری اکتائو قزاقستان کارخانه شیر پاستوریزه تاسیس کند. این تفاهم‌‎نامه و توافق‎نامه زمینه مساعدت‎های فراوانی را فراهم خواهد کرد. کارخانه شیر پاستوریزه در منطقه آزاد تجاری اکتائو

کارخانه شیر پاستوریزه در منطقه آزاد تجاری اکتائو

کارخانه شیر پاستوریزه

کارخانه شیر پاستوریزه در منطقه آزاد تجاری اکتائو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: از جمله موارد مهم این توافق‎نامه می‎توان به زمین رایگان و معافیت ۱۰ ساله از مالیات و تمام زیرساخت‎هایی که آنجا ساخته خواهد شد، اشاره کرد.

مهاجر در سفر اخیر خود با هیئت اقتصادی استان گفت: با توجه به نشست‌هائی که با گروه‎‌های مختلف کاری با قزاقستان داشتیم، بحث خرید کود اوره و آمونیاکی بود که در پتروشیمی و کارخانه تولید کننده انجام گرفت و در محل گفتگو هم قرار شد که آخرین قیمت‌های تمام شده‌ای را که می‌توانند برای تجار ما در بندر خشک اینچه برون تحویل بدهند به ما اعلام کنند که ما بتوانیم مقدمات خرید و تامین آن را به وجود بیاوریم.

وی افزود: بحث همکاری‎ها در رابطه با گلخانه ها بود که قرار شد ما یک گروهی را برای مطالعه بیشتر و چگونگی کار روی گلخانه‎ها و توسعه آن کار داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: بحث دیگر در رابطه با گردشگری کشاورزی بود که درباره کشت فراسرزمینی و خدمات فنی و مشاوره‎ای مقرر شد که ما در نشست‎هایی که در آینده در استان داشته باشیم از نظام مهندسی کشاورزی یک گروهی را به صورت تور بفرستیم آنجا و بررسی کنند و مقدمات کشت فرا سرزمینی را برای سرمایه‎‌گذاران و کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی که بیش از ۶ هزار نفر داریم، فراهم شود.

مهاجر تصریح کرد: در نهایت بحث‎های شیلاتی و بحث تفاهم‎نامه ۲ جانبه برای تامین مواد مورد نیاز قزاقستان و موادی که ما می‎توانیم از آنها بخریم که در آینده قرار شد نشست‎های تخصصی‎تری را داشته باشیم.

منبع: تسنیم 

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۵
1401 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0