خاستگاه و پشتوانه ما سازمان نظام مهندسی است ایرج شهین باهر مطرح کرد:

خاستگاه و پشتوانه ما سازمان نظام مهندسی است

مهم‌ ترین تاثیر حضور مهندسین، مربوط به منافع شهر و مردم است و نباید تصور کنیم که مقصود اصلی از نقش جامعه مهندسی، بحث‌ های درآمدی است.

کد خبر: 960908003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ آذر ۹۶ - ۷:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  مهم‌ ترین تاثیر حضور مهندسین، مربوط به منافع شهر و مردم است و نباید تصور کنیم که مقصود اصلی از نقش جامعه مهندسی، بحث‌ های درآمدی است.خاستگاه و پشتوانه ما سازمان نظام مهندسی است

خاستگاه و پشتوانه ما سازمان نظام مهندسی است

خاستگاه و پشتوانه ما سازمان نظام مهندسی است

خاستگاه و پشتوانه ما سازمان  نظام مهندسی است

خاستگاه و پشتوانه ما نظام مهندسی است و در ۴ سال پیش رو باید تلاش کنیم حضور جامعه مهندسی در لایه های تخصصی شهر را تسری بدهیم.
شهرسازی، در تعریف ساده، یعنی هر بخش از شهر، در جای خود قرار گرفته و آشفتگی در شهر حاکم نباشد؛ شهر ایده ‌آل شهری است که هر یک از کاربری‌ ها در جایگاه خود قرار بگیرد، این امر ممکن نخواهد بود مگر این ‌که شهرسازان در جایگاه مناسب علمی و اجرایی، نقش خود را ایفا کنند.
بخش عمده ‌ای از مشکلات مختلف زندگی امروز، از قبیل فشارهای روحی، آلودگی هوا و انرژیهای منفی، همه بخاطر عدم توزیع مناسب کاربری ‌ها و ایجاد ترافیک است.

خاستگاه و پشتوانه ما سازمان نظام مهندسی است


جامعه جهانی لزوم نقش ‌آفرینی شهرسازان را بخوبی درک کرده و روز جهانی شهرسازی را در تقویم علمی جهان جای داده است.
زمانیکه می‌ خواستیم جامعه مهندسین استان را با محوریت شهرسازان تشکیل دهیم، تعداد متخصصان شهرسازی در استان، کم تر از انگشتان دست بود؛ ولی امروز وضعیت متحول گردیده‌ و شهردار، بیش از نیمی از شهرداران مناطق، عضو شورا، ریاست دانشگاه و برخی چهره‌ های موثر شهر، از میان شهرسازان انتخاب شده و ضوابط و خدمات شهرسازی، بخوبی متحول گردیده ‌است.

منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۶
714 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0