مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند ریاست نظام مهندسی ساختمان استان گلستان خبرداد:

سازمان نظام مهندسی آماده مشارکت در راه توسعه استان گلستان است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به رکود موجود در صنعت ساختمان بیان کرد: امروز هزینه تمام شده با قدرت خریدار برابری نمی‌ کند و در سال ‌های اخیر هزینه تمام شده ساختمان، رشد چشم گیری داشته است .

کد خبر: 960601008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ شهریور ۹۶ - ۱۰:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به رکود موجود در صنعت ساختمان بیان کرد: امروز هزینه تمام شده با قدرت خریدار برابری نمی‌ کند و در سال ‌های اخیر هزینه تمام شده ساختمان، رشد چشم گیری داشته است .سازمان نظام مهندسی آماده مشارکت در راه توسعه استان

سازمان نظام مهندسی آماده مشارکت در راه توسعه استان

سازمان نظام مهندسی آماده مشارکت در راه توسعه استان گلستان است

سازمان نظام مهندسی آماده مشارکت در راه توسعه استان گلستان است

 

احمد تجری با انتقاد از آمار ارائه شده توسط انجمن انبوه‌‌ سازان استان در مورد کوتاهی برخی ناظران ادامه داد: بخش زیادی از خدمات مهندسان ما در حوزه نظارت کامل انجام می‌ شود و قابل دفاع است و سهم مناسبی از ساخت و سازها توسط انبوه‌‌سازان انجام می ‌شود و من معتقد هستم آمار ارائه شده مبنای علمی ندارد.

تجری تصریح کرد: امروز معتقدیم بخش بالایی ازخدمات بدرستی توسط مهندسین انجام می‌ شود و مرجع صدور پروانه گاهی دیده می ‌شود که در برابر تخلفات، ساخت‌ و‌ ساز ساختمان را متوقف نکرده است.

وی افزود:  طبق این اساس امسال بموضوع آموزش توجه ویژه کردیم تا دوره آموزشی رایگان برای افزایش و اطلاع فنی ناظران برگزار گردد.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان تصریح کرد: ممکن است ناظران نیز تخلفی انجام دهند ولی شورایی تحت عنوان شورای انتظامی در سازمان نظام مهندسی وجود دارد که طبق تخلف و عدم اجرای قوانین، رای صادر می ‌کند.

سازمان نظام مهندسی آماده مشارکت در راه توسعه استان

تجری با اشاره به اهمیت کاهش مصرف انرژی در ساخت وسازها عنوان کرد: در کاهش مصرف انرژی همه دستگاه‌ ها مرتبط هستند و وظیفه دارند و در این زنجیره، نظام مهندسی نیز وظیفه دارد و کمیته‌ ای تحت این عنوان در سازمان تشکیل شده و از مهندسین با تجربه استفاده شده و نظام نامه‌ ای برای آموزش و نظارت ساختمان گرداوری شده است.

وی با اشاره به رکود موجود در صنعت ساختمان گفت: امروز هزینه تمام شده با قدرت خریدار برابری نمی ‌کند و در سال‌ های نود و یک و نودو دو و چند سال اخیر هزینه تمام شده ساختمان، رشد چشم گیری داشته است .

وی تاکید کرد  : مشکلی که وجود دارد و خروج از رکود کمک می‌ کند اینست که سازندگان متراژ خانه‌ ها را بر مبنای نیاز مردم بسازند و بخش دیگری که باید به آن توجه شود کنترل و کاهش مصالح ساختمانی و عوامل تمام شده هزینه ساختمان است و باید قدرت خرید مردم را نیز با تسهیلات بانکی و عوامل دیگر تقویت کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان داشت: معتقدیم که تعداد نیروی سازمان نظام مهندسی یک فرصت برای استان گلستان بشمار می ‌رود و بیش از هشت هزار نیرو در این سازمان وجود دارد که باید در مسیر توسعه استان سهیم باشیم و بهمین دلیل هر بخشی در استان که بخواهد از ظرفیت نظام مهندسی استفاده کند، این آمادگی وجود دارد.

تجری با اشاره به امضاء تفاهم نامه با دستگاههای اجرائی مختلف افزود: یکی از موضوع‌ های مهم بازنگری در قانون نظام مهندسی ساختمان در کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی است و در بازنگری قانون باید هوشمندانه عمل نمود.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۶
1175 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0