آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک

آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک

 آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک ، گوشه ای از اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است

کد خبر: 990123004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ - ۱۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک ، گوشه ای از اظهارات معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است

آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک

آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک

آغاز بهره برداری طراحی سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان، در آینده نزدیک ، صورت خواهد گرفت

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: سامانه‌ های پایش نظام مهندسی ساختمان طراحی می شود
معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر این که اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن در برنامه آن معاونت است، بیان کرد: سامانه ‌هایی برای پایش نظام مهندسی ساختمان طراحی شده است که بزودی به بهره‌برداری می ‌رسد.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مورد برنامه‌های آن معاونت برای سیاست‌گذاری در حوزه نظام مهندسی ساختمان، گفت: مهم‌ترین اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی، قانون‌مداری و شفافیت است. بدین منظور، سامانه‌ هایی طراحی شده که اواخر سال گذشته قابلیت ارایه و بهره‌برداری داشت که به علت شرایط ایجاد شده در مورد ویروس کرونا، بهره‌برداری از سامانه‌ها به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: تا در نخستین فرصت پس از حل مشکلات پیش‌آمده در مورد ویروس کرونا، سامانه‌ها بهره‌برداری گردند و حداکثر شفافیت در حوزه نظام مهندسی ساختمان، ایجاد گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، استراتژی مهم وزارت‌خانه راه و شهرسازی را در حوزه نظام مهندسی ساختمان، افزایش اعتماد بین مهندسان و جامعه تخصصی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: با افزایش اعتماد، همراهی و کمک جامعه تخصصی و صنفی را جهت ارتقای مهندسی ساختمان شاهد خواهیم بود.

وی، هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که روند تغییر در قانون نظام مهندسی به کجا ختم شده است؟، پاسخ داد: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه‌های مربوطه‌اش نیازمند اصلاحاتی است. اینکار به شکل ویژه در معاونت مسکن و ساختمان انجام شده و در معاونت آماده است که بسیاری از آن ها نیازمند رایزنی با مراجع تصمیم‌گیر از جمله مسکن و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

وی بیان داشت: بخش عمده کار و اصلاحات انجام شده، امید است اصلاحات قانون و شیوه‌نامه‌های مربوط بتواند به بهبود خدمات مهندسی و ارتقای جایگاه حرفه، کمک کند.

محمودزاده، اصلاح قانون نظام مهندسی و تصویب آن را نیازمند همکاری و همفکری سایر مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان نظام مهندسی، مجلس دانست و اظهار امیدواری کرد تا مجموعه کاملی از قانون نظام مهندسی ساختمان تصویب گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال اظهار داشت: پیش نویس قانون حتما برای جمع نظرات عمومی به اطلاع عموم خواهد رسید و نظرات جامعه مهندسی در این مورد، اخذ خواهد شد. تلاش بر این است که پیش نویس قانون نظام مهندسی ساختمان به نظرخواهی گذاشته شود و آن دسته از نظرات که قابلیت اعمال دارد، اعمال گردد.

منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ فروردین ۹۹
449 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0