نامه سرگشادە اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی نامه اعضای سازمان

نامه سرگشادە اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی به دنبال حذف جمال قناعت

بعد از حذف جمال قناعت، که در انتخابات سازمان نظام مهندسی در 7 رشته رتبه اول رای اعضا را به خود اختصاص داده بود، از طرف وزیر راه و شهرسازی، جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی در نامه ای سرگشاده به این مسئله اعتراض کردند.

کد خبر: 190811005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ - ۹:۲۹ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،بعد از حذف جمال قناعت، که در انتخابات سازمان نظام مهندسی در ۷ رشته رتبه اول رای اعضا را به خود اختصاص داده بود، از طرف وزیر راه و شهرسازی، جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی در نامه ای سرگشاده به این مسئله اعتراض کردند.

نامه سرگشادە اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی

نامه سرگشادە اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی

نامه سرگشادە اعضای سازمان  نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی به دنبال حذف جمال قناعت

در این نامه حذف جمال قناعت، عضو هیات مدیره نظام مهندسی کردستان و نفر اول انتخابات در مجموع ۷ رشته نظام مهندسی ساختمان را را از لیست افراد اصلی شورای مرکزی موجبات تعجب و لطمه به اعتماد اعضای سازمان توصیف کرده اند.

متن این نامه بدین شرح است:

به نام خداوند متعال مظهر حق و عدالت و انصاف

(میزان رای ملت است)

محضر جناب آقای مهندس محمد اسلامی

مقام محترم عالی وزارت راه و شهرسازی

سلام‌علیکم؛

احتراماً همانگونه که مستحضرید، بیست و دومین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در تاریخ ۲۵/۰۴/۹۸ لغایت ۲۷/۰۴/۹۸ با دستور کار انتخابات هشتمین دوره اعضای شورای مرکزی سازمان در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار گردید و حضور حضرتعالی و معاونین محترم، نشان از اهمیت موضوع و جایگاه ویژه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی بوده و مایه مباهات جامعه مهندسی می‌باشد.

به استحضار می‏ رساند انتخابات بر اساس تعرفه ۳۲ نفره مغایر قانون، آئین ‏نامه اجرایی و نظام‏نامه‏ های مصوب برگزار و متعاقب آن در لیست اعلامی به آرای اخذ شده توجه نمی ‏گردد و این در حالیست که مطابق بند الف ماده ۱۹ قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان از وظایف هیئت عمومی انتخاب افراد واجد شرایط عضویت در شورای مرکزی به میزان حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز در هر رشته (با قید اصلی و علی‌البدل) جهت معرفی به وزیر راه و شهرسازی است، اما آنچه کام همه را تلخ نمود، عدم توجه به آرای کسب شده و انتخاب برخلاف مفاد قانون است که می‌بایست براساس قید اصلی و علی‏البدل لیست ‏اعلامی تنظیم می‏گردید، لذا حضور افراد علی‏ البدل در لیست به عنوان عضو اصلی جای سؤال دارد.

ما امضا کنندگان ذیل از مقام عالی محترم درخواست داریم در لیست اعلامی تجدید‏نظر و به سؤالات ذیل پاسخ مشخص داده شود:

۱ – چرا و به چه دلیل نفر ۶۰ ام انتخابات ( نفر آخر رشته ترافیک مطابق ماده ۱۹ قانون در صورت تشخیص وزیر محترم فقط می‏ توان به‏ عنوان عضو علی‏ البدل معرفی گردد ) با اختلاف فاحش ۱۳۶ رأی جایگزین آقای جمال قناعت با رأی اول کشور در مجموع هفت رشته می‏ شوند و این در حالیست مطابق ماده ۱۹ قانون عضو علی‏ البدل جایگزین عضو اصلی نخواهد شد.

۲-  حذف نمودن تنها مهندس اهل تسنن که توسط یکی از تخصصی‏ترین بخش‏ های جامعه به عنوان نفر اول برگزیده شده در این دوره و دوره ششم و نفر دوم دوره هفتم در مجموع هفت رشته، پیام مناسبی به عموم جامعه نیست و آیا این مغایر لزوم وحدت در کشور نخواهد بود؟

۳- تا جاییکه اطلاع داریم زبان ناطق و راستین شورای مرکزی طی سه دوره، آقای قناعت بوده است آیا این به‏ منزله حذف جایگاه نقد در جامعه مدنی نیست؟

نامه سرگشادە اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزیر راه و شهرسازی

۴- به چه دلیل گرایشات سیاسی در یک صنف تخصصی پر رنگ و در اولویت قرار گرفته که منجر به تهیه چنین لیستی شده است؟

در پایان اطمینان داریم با تصمیم خردمندانه و هوشمندانه آن مقام محترم، ضمن برچیدن بازار شایعات، موجبات ایجاد فضای اعتماد و نشاط در جامعه مهندسی کشور با حفظ شأن و منزلت و مقام افراد و هم‌چنین ایجاد انگیزه در مهندسین و در راستای تعالی اهداف مملکت و حرکت روبه‌جلو کشور را فراهم خواهید نمود.

سر چشمه شاید گرفتن به بیل

چو پر شد نشاید گذشتن به پیل

با نهایت تشکر

جمعی از اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان

منبع: تیتر اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۹۸
666 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0