برگزاری همایش به مناسبت سالگرد وقوع زلزله مرکز خراسان شمالی

تنها ۱۰ درصد از ساختمان‌های کشور زیر پوشش بیمه حوادث

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران بر ضرورت نظارت‌ سازمان نظام‌مهندسی بر ساخت‌وسازهای ساختمان در کشور تأکید کرد. میزان پرداختی‌های بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به واحدها در مناطق شهری 60 میلیون ریال و در روستاها 50 میلیون ریال است. برای دستیابی به اهداف موردنظر در ساختمان‌سازی و مدیریت حوادث باید دستگاه‌های مختلف از کار جزیره‌ای پرهیز کنند. بر اساس آمارها تنها 10 درصد از ساختمان‌های کشور دارای بیمه حوادث هستند.

کد خبر: 6586 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۹۵ - ۵:۲۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عصر امروز در همایش تخصصی زلزله مدیریت بحران و دورنمای آینده که به مناسبت سالگرد وقوع زلزله مرکز خراسان شمالی در سالن اجتماعات فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران بر ضرورت نظارت‌ سازمان نظام‌مهندسی بر ساخت‌وسازهای ساختمان در کشور تأکید کرد و افزود: ۱۰ درصد از ساختمان‌های کشور زیر پوشش بیمه حوادث هستند. در این زمینه ما به مردم و جامعه تکالیفی داریم.تنها ۱۰ درصد از ساختمان‌های کشور زیر پوشش بیمه حوادث

تنها 10 درصد از ساختمان‌های کشور زیر پوشش بیمه حوادث

تنها ۱۰ درصد از ساختمان‌های کشور زیر پوشش بیمه حوادث

تنها ۱۰ درصد از ساختمان‌های کشور زیر پوشش بیمه حوادث

محمد فرید لطیفی بیان داشت: برای کاهش خسارات ناشی از زمین‌لرزه باید بیمه حوادث از سوی مالکان جدی گرفته شود. بر اساس آمارها تنها ۱۰ درصد از ساختمان‌های کشور دارای بیمه حوادث هستند که این آمار قابل تأمل است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ما بر روی کانون زلزله قرار داریم ازاین‌رو باید به ساخت‌وسازها و مقاومت آن‌ها در برابر حوادث مختلف طبیعی توجه ویژه‌ای شود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت افزود: میزان تسهیلات و پرداختی‌های بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به واحدها بر اثر بروز حوادث در مناطق شهری ۶۰ میلیون ریال و در روستاها ۵۰ میلیون ریال است. افزون بر این، تسهیلاتی به‌منظور بازسازی واحدهای مسکونی به خاطر بروز خسارت‌ها ارائه می‌شود.

در ادامه نیز اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۸ کانون بحران در کشور داشته که باید برنامه‌های لازم برای مقابله با هر یک از این بحران‌ها صورت بگیرد.

تورج نائیج پور همچنین درباره ظرفیت‌های نظام‌مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: ضرورت دارد تا به سمتی رفته تا از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود. برای دستیابی به اهداف موردنظر در ساختمان‌سازی و مدیریت حوادث باید دستگاه‌های مختلف از کار جزیره‌ای پرهیز کنند. و نیز اشاره کرد: ۴۰۰ هزار مهندس در سازمان نظام‌مهندسی عضویت داشته و این ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است.

همایش تخصصی زلزله مدیریت بحران و دورنمای آینده در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در جریان است.

lمنبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۵
1262 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0