گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری

گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری

گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری ،در دست بررسی است که به زودی اجرایی خواهد شد. طبق این سامانه، کلیه امور مربوط به نقشه، ارسال به سازمان، کنترل نقشه، تائید و ترخیص نقشه تماماً از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می گردد

کد خبر: 990231003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری ،در دست بررسی است که به زودی اجرایی خواهد شد. طبق این سامانه، کلیه امور مربوط به نقشه، ارسال به سازمان، کنترل نقشه، تائید و ترخیص نقشه تماماً از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می گردد

گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری

 

گزارش آنلاین مهندسان به شهرداری در استان چهار محال و بختیاری
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری بیان داشت:
مهندسان به زودی «گزارش آنلاین» به شهرداری خواهند داد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: گزارشات آنلاین مهندسان به شهرداری در دست بررسی است که به زودی اجرایی خواهد شد.
بمنظور تسهیل و تسریع امور و جلب رضایتمندی اعضا و مالکین, سامانه آنلاین مدیریت و کنترل نقشه طراحی سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان هفته آینده راه اندازی می گردد.
مهران کوهی کمالی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری در این مورد، افزود: هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با توجه به این که تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به اعضا و مالکان را جزو مهم‌ترین وظایف خود میداند، نسبت به ایجاد “سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه” اقدام کرده است.
کوهی ادامه داد: طبق این سامانه، کلیه امور مربوط به نقشه، ارسال به سازمان، کنترل نقشه، تائید و ترخیص نقشه تماماً از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می گردد.
وی در ادامه فواید اجرای “سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه” را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سامانه در راستای تسهیل ارائه امور است.
کوهی، صرفه جویی در هزینه ها، کاهش مراجعات غیرضرور، -تسریع بیش از هفتاد درصدی در رویه های ثبت، کنترل و ترخیص نقشه نسبت به سیستم دستی، ارتقاء کیفیت فنی نقشه ها، ارتقای کیفیت ظاهری نقشه ها با جلوگیری از مخدوش شدن نقشه ها (لاک گرفتگی، خط خوردگی، تعداد مهر و امضاء ناظر ، طراح و …)، جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی را از جمله فواید اجرای “سامانه هوشمند مدیریت و کنترل نقشه” اعلام نمود.
وی اظهار داشت: کاهش مراجعاتی که پیش از این بابت پیگیری، ترخیص و … نقشه ها، توسط مالک، مسئول یا نماینده دفتر طراحی و طراح پروژه به واحد فنی سازمان صورت می گرفت، که طبق این اساس ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت، هزینه ایاب و ذهاب و…، سبب جلوگیری از اتلاف نیروی انسانی شاغل در دفاتر طراحی را نیز فراهم میکند.
ارتقای کیفیت فنی نقشه ها با توجه به این که کنترل کنندگان نقشه بدون امکان رویت مالک، ناظر، طراح و دفتر مربوطه، صرفاً نقشه ها را طبق چک لیست های مربوطه کنترل میکنند، ضمن این که جلوگیری از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی با عنایت به این که تمامی مراحل فرآیند نقشه توسط سامانه قابل ره‌گیری و پی‌گیری است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهارمحال و بختیاری در خاتمه گفت: گزارشات آنلاین مهندسان به شهرداری در دست بررسی است که بزودی اجرایی خواهد شد.
سیستم ارجاع کار گازرسانی راه اندازی گردید
خبر دیگر این که مهران کوهی کمالی بیان کرد: نرم جدید جامع ارجاع گاز باهدف ایجاد اعتدال بین مهندسان بازرس بصورت سیستماتیک اخیرا راه اندازی شده است.
این نرم افزار در جهت الکترونیک کردن سیستم گاز رسانی و سامانه ارجاع کار گاز بین مهندسان است، ضمن این که در این سامانه تمامی پرونده های گاز ورودی توسط سیستم ارجاع گاز بین مهندسان توزیع می گردد.
وی در خاتمه افزود: فایل راهنمای این نرم افزار در سایت سازمان نظام مهندسی این استان جهت مهندسان قابل دسترس است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۹
458 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0