یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند

یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند

یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند ، اقدام نظام مهندسی در انعقاد قرارداد با سازندگان و مجریان ذی‌صلاح کاملا غیر قانونی است

کد خبر: 021109004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ بهمن ۰۲ - ۱۱:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند ، اقدام نظام مهندسی در انعقاد قرارداد با سازندگان و مجریان ذی‌صلاح کاملا غیر قانونی است

یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند

یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان انتقاد کرد،
یک بام و دو هوای نظام مهندسی گلستان | رئیس سازمان مقتدرانه و بر اساس قانون عمل کند
محبی، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان بیان کرد: اقدام نظام مهندسی در انعقاد قرارداد با سازندگان و مجریان ذی‌صلاح کاملا غیر قانونی است.
حمید رضا محبی ادامه داد: طی جلسه هیئت رئیسه انجمن انبوه سازان گلستان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ریاست سازمان اعلام کرد که بسته پیشنهادی انجمن مجریان مورد تایید است اما این سازمان در قیمت گذاری هیچ پیشنهاد و نظری ندارد.
وی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته دو نامه مکتوب به دفاتر نمایندگی استان ابلاغ شده که نشان از نابسامانی و عدم تفاهم اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد ابلاغیه ایی است که از ۲۲ مهر در دفاتر نمایندگی سازمان در سراسر استان اجرایی و باعث سردرگمی و بلاتکلیفی مجریان و انبوه سازان شده است.
محبی تصریح کرد: علی رغم میل باطنی انبوه سازان اما قطعا در صورت ادامه دار بودن این روند غیر قانونی تبعات سنگین حقوقی و قضایی متوجه سازمان خواهد شد.
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: اخذ پنج درصد سهم سازمان از قرارداد، اعلام قیمت، تعرفه گذاری، الزام پرداخت ۴۰ درصد پیش پرداخت به حساب مجری برای ثبت قرارداد و تعیین مدت قرارداد برخلاف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است.
محبی گفت: این در حالی است که نرخ تعرفه طبق قانون باید حداکثر تا ده درصد قیمت ساخت باشد که معمولا طبق توافق بین مالک و مجری تعیین می شود.
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: مدت قرارداد نیز طبق قانون بر اساس برنامه زمانبندی و توافق مالک و مجری تعیین می گردد.
محبی ادامه داد: اخذ ۵ درصد سهم سازمان هم برابر قانون و نامه های ارسالی بازرسی خلاف قانون بوده و تخلف صورت گرفته هرچه سریعتر باید اصلاح گردد.
محبی تصریح کرد: در نامه های ارسالی اخیر از سوی ریاست دبیر انجمن انبوه سازان گلستان، به دفاتر نمایندگی به صراحت ذکر شده که نظام مهندسی در مورد قیمت گذاری و مبلغ تعرفه پیشنهاد و نظری نداشته و این موضوع را به عهده کمیته مجریان گذاشته است، این در حالی است که طبق قانون این کمیته اختیار تعیین نرخ ندارد.
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: با این اصلاحیه، همچنان ثبت قرارداد با همان سبک و سیاق گذشته ادامه دارد.
وی افزود: در واقع آن‌چه ریاست سازمان نظام مهندسی اعلام می کند در عمل اتفاق نمی افتد و احساس می گردد، پیچیدگی این مسئله به دو دستگی حاکم بر هیئت مدیره نظام مهندسی برمی گردد.
وی گفت: با توجه به آخرین سال فعالیت این دوره هیئت مدیره و نزدیکی به انتخابات سازمان، به نظر می رسد هدف کسب رضایت تمام طیف های مهندسی است زیرا احساس می کنند که به سبد رای مجریان نیاز دارند.
محبی تصریح کرد: علی رغم اینکه اکثر مسئولان استانی اعم از معاونت عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی تذکرات شفاهی و کتبی مکرر در مورد اصلاح روند اجرایی فعلی سازمان داده اند اما تصمیم قاطع و قطعی اتخاذ نمی گردد.
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان با بیان اینکه مهندسان انبوه ساز هم دارای سبد رای قابل توجهی هستند، گفت: قطعا این قشر هم عملکرد هیئت مدیره را زیر نظر دارند و با مهندسان همراه و همکار در پروژه های خود رایزنی های لازم را در وقت مقتضی خواهند داشت.
وی افزود: علاوه بر اینکه انجمن انبوه سازان در مورد تخلف سازمان نظام مهندسی مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع اقدامات قضایی و حقوقی را پی‌گیری می کنند هم‌چنین در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی این موضوع بیان گردید و برابر دستور رئیس کل دادگستری در حال پی‌گیری و تصمیم گیری نهایی است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۰۲
224 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0