یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن

یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن

یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن ، است. این امر در دولت کلید خورد و در حال حاضر استان یزد یکی از استان های پیشرو در این زمینه است

کد خبر: 010807021 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آبان ۰۱ - ۱۱:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن ، است. این امر در دولت کلید خورد و در حال حاضر استان یزد یکی از استان های پیشرو در این زمینه است

یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن

یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن

استان یزد الگوی شهرسازی و معماری هوشمندانه است

استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن بوده است، بیان کرد: این امر در دولت کلید خورد و در حال حاضر استان یزد یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.

مهران فاطمی در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: شهر یزد تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست آثار جهانی یونسکو، دارالعباده و دارالعلم، خطه خاک و خشت و خاطره، مظهر قنات و قنوت و قناعت و شهر زندگی و بندگی است.

فاطمی ادامه داد: یزد، سرزمین آثار معماری بسیار شگرفی است که در ترکیب تویزه ها و ساباط ها، هشتی خانه های قدیمی و سقف چارسوق ها و امتداد مناره‌ها، خُنکای سرداب‌ ها، دالان‌ ها و پایاب آب انبارها و قدنمایی بادگیرها، خود را به چشم نظاره‌گران جلوه می‌ دهد و به راستی که هنوز هم بعد از قرن‌ها یزد را می‌ توان الگوی شهرسازی و معماری هوشمندانه دانست. آن معماری که در آمیزش با هنر، و با در نظر داشتن نیاز روز مردم، سبب خلق بناهای ماندگار و مقاومی شده که هنوز بسیاری از آن‌ها در کشاکش روزگار و چرخاچرخ فلک، خم به ابرو نیاورده‌اند.

وی با بیان اینکه استان یزد استحقاق و لیاقت این را دارد که بعنوان مرکز تضارب افکار در زمینه مطالعات صنعت ساختمان و تبادل تجربیات سازندگان حرفه‌ای ساختمان مطرح گردد، افزود: این موضوع با پشتوانه و نگرش عالمانه‌ای که بر مهندسان با تجربه و متعهد این استان حاکم است و ریشه در تربیت مومنانه شان دارد، شدنی و امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه از موضوعی که خاص شهرهای تاریخی است نباید غافل شد، گفت: ترکیب هنرمندانه سنت و نوعی از مدرنیته بمنظور بهره‌گیری از طرح‌ های نو، بهره‌مندی از مصالح نوین و نیز استفاده از تکنیک‌ های صنعتی‌سازی در هماهنگی با داشته‌های معماری و شهرسازی است که می تواند اتفاقات نوآورانه خوبی را رقم بزند.

فاطمی با اشاره به کلیت ساختمان سازی در کشور در این سال ها، تصریح کرد: دنیای مدرن با همه مُحَسناتش، قطعاً آسیب‌ هایی را به همراه داشته که صنعت ساخت و ساز نیز از آن متأثر بوده است؛ لذا بهره‌گیری نامناسب از الگوی معماری غیر ایرانی -غیر اسلامی، قوانین و مقررات زائد و غیرمفید،  هم‌چنین دخالت افراد فاقد صلاحیت در امر ساختمان سازی از نمونه‌های آن است.

استاندار یزد گفت: بدون شک رشد سریع ساخت و ساز ناشی از رشد جمعیت و مهاجرت به شهرها سبب قطع پیوستگی ساخت و سازهای شهری در جهان امروز ما شده است و حوادث ساختمانی و تلخی همانند پلاسکو و متروپل که هر از گاهی در گوشه و کنار رخ می‌ دهد، زنگ خطر جدی برای همه است تا تمام همت خود را برای افزایش کیفیت ساخت و سازها به کار بگیرند.

استاندار یزد ادامه داد: در این شرایط به نظر می‌ رسد تنها راه برون‌رفت از معضلات جدی در این زمینه، هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ های ذیربط و استفاده از توان متخصصان داخلی است.

وی گفت: یکی از شعارهای کلیدی دولت مردمی، تولید انبوه مسکن برای کلیه اقشار فاقد مسکن بوده که در این راستا طرح نهضت ملی مسکن کلید خورد و خوشبختانه استان یزد یکی از استانهای پیشرو در این زمینه است که پروژه‌ های این طرح با همراهی کلیه دستگاه‌ های مسئول از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پیشرفت خوبی داشته است.

وی گفت: تجربه نهضت ملی مسکن نشان داد با بهره‌گیری از توان تخصصی بیش از ۶۵۰۰  عضو سازمان نظام مهندسی و ۲۴۰ سازنده ذی‌صلاح سازمان می‌ توان ضمن رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان، گام‌ های موثری در جهت ارتقاء کیفیت ساخت و ساز استان و تحقق آرزوی خانه دار شدن بسیاری از مردم برداشت.

فاطمی تصریح کرد: بدون تردید در این راه مهم کمک و همراهی مراجع تصمیم‌گیر و اجرایی می‌ تواند ضمن حذف مقررات زاید و تسهیل در فرآیند صدور پروانه ساخت و ساز نقش مهمی در ارتقاء ایمنی و حفظ جان و مال مردم داشته باشد.

وی گفت: در این امر مهم بهره گیری از فناوری‌ های نوین ساختمان در کنار استفاده از مصالح استاندارد نقش موثری در این زمینه ایفا می‌کند.

وی در خاتمه افزود: امید که برگزاری این اجلاس و کارگاه‌ های تخصصی آن بتواند به ارتقاء دانش فنی شرکت کنندگان کمک کرده و در نهایت آثار مشهود آن را در ساخت و سازهای شهری ببینیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۰۱
818 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0