یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر

یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر

یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر ، است. شهرستانها سهم پانزدهم درصدی در صدور پروانه دارند

کد خبر: 991227001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ - ۹:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر ، است. شهرستانها سهم پانزدهم درصدی در صدور پروانه دارند

یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر

یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید، رفع معضل کمبود مهندس ناظر
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی بیان کرد:
شهرستانها سهم پانزدهم درصدی در صدور پروانه دارند
انصاری با عنوان اینکه یکی از معضلات سازمان مهندسی کمبود مهندس ناظر است که یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید رفع این معضل است، اظهار داشت: بیش از پانزده درصد پروانه هایی که در استان صادر می گردد، متعلق به شهرستان ها است.
«امیر هوشنگ انصاری» در جلسه خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول ماه شعبان افزود: یک ماه از شروع به کار هیئت رئیسه جدید می گذرد و در این مدت جلساتی با مقامات مختلف در جهت اصلاح قانون نظام مهندسی صورت پذیرفته هم‌چنین ششمین همایش ساختمانهای نوین هم برگزار شده است.
وی با عنوان اینکه در این مدت تصویب تعرفه مهندسین داشتیم؛ ادامه داد: تعرفه برای مهندسین در سالهای گذشته بصورت افزایش ها سالانه بوده اما امسال طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و طبق جدول شماره ۱۰ و ۱۱ تعرفه اساس هزینه ساخت مشخص می گردد که امسال مبنای آنچه در نظام مهندسی ارائه شد اعلام تعرفه بر مبنای جدول ۱۰ و ۱۱ است.
انصاری با بیان اینکه یکی از معضلات سازمان مهندسی کمبود مهندس ناظر است که یکی از دستور العملهای هیئت رئیسه جدید رفع این معضل است، گفت: معمولا روال بر این است که ساختمان فلزی وقتی مشغول به جوشکاری می شود جرثقیل آنها را روی هم میگذارد و بعد جوشکار ادامه کار را انجام می دهد.
وی گفت: در حوزه سازمان مهندسی یک چارچوب آموزشی داریم که در حوزه های مختلف وبینارهایی برگزار می گردد تا مهندسین با موضوعات روز آشنا شوند و ما در بحث آموزش برنامه ریزی زیادی کردیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات این سازمان، افزود: برخی از مشکلات ما در ساختمانها به حوزه نیروهای اجرایی برمی گردد که در این مورد فنی و حرفه ای باید آن را رفع کند، متاسفانه نیروی کار آموزش دیده در حوزه های مختلف ساختمانی کم داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه یک فرآینده نظارت مضاعف بر مهندسان را در سازمان نظام مهندسی داریم؛ بیان داشت: مهندسین مکلف هستند گزارش مرحله ای را در کارتابل خود وارد کنند و اگر مهندسی در انجام وظایف خود قصور کند قطعا با او برخورد می گردد.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه حراست، صیانت از مجموعه است و حراست سازمان مهندسی بیش از ده سال است که در سازمان مشغول به فعالیت است، گفت: یکی از دغدغه های جامعه مهندسین بحث تسهیلات مالی است و با توجه به گردش مالی حساب‌های سازمان، با بانک مسکن صحبت شد که هر ماه پنجاه نفر به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند هم‌چنین صحبتهای فراوانی با بانکهای طرف قرارداد هم داشتیم و مقرر گشت از ابتدای سال آینده ماهانه حدود چهارصد نفر مهندس را به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی کنیم.
انصاری ادامه داد: در سطح استان بیست و چهار نمایندگی فعال داریم که زیر مجموعه سازمان نظام مهندسی هستند، چهل هزار نفر هم اعضای سازمان مهندسی استان هستند.
انصاری با عنوان اینکه بیش از پانزده درصد پروانه هایی که در استان صادر می شود متعلق به شهرستان ها است؛ گفت: پیش بینی شده که تمامی طراحان در دفاتر مهندسی عضو‌ شوند که این کار پیشبرد شایانی در ارائه خدمات داشته است هم‌چنین پرونده های ارجاعی به شعبه حل اختلاف هم در سال جاری داشتیم که رسیدگی شده است‌.
وی در مورد آموزش در سال جاری گفت: در حوزه آموزش در مقایسه با تمام نظام مهندسیهای کشور در بحث کمی و کیفی متفاوت بودیم، کل فرآیندهای آموزشی را بصورت الکترونیکی انجام دادیم و چهارده هزار نفر ساعت مهندس را در سال جاری آموزش دادیم هم‌چنین شانزده وبینار در سال جاری بر اساس مقررات جدید برگزار کردیم که به نوعی خدمات اصلی سازمان را در زمینه آموزش انجام داده باشیم.
وی ادامه داد: بالغ بر هزار دوره در سال جاری برگزار کردیم و با صد مهندس در رشته های هفت گانه همکاری کردیم که نیازهای روز مهندسین بود.
منبع: خبرگزاری شبستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اسفند ۹۹
609 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0