از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن

از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن

از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن ، است. رغبت برای ساخت و ساز فقط در مکانهایی که سودآوری دارد

کد خبر: 990727011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن ، است. رغبت برای ساخت و ساز فقط در مکانهایی که سودآوری دارد

از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن

از دغدغه های موجود در استان خراسان شمالی وقوع زمین لرزه در ساختمان های ناایمن
رغبت برای ساخت و ساز فقط در مکانهایی که سودآوری دارد
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با عنوان این که یکی از دغدغه های موجود در این استان به هنگام وقوع زمین لرزه وجود ساختمانهای ناایمن هستند، بیان کرد: خراسان شمالی جزء استانهایی است که لرزه خیزی بالایی دارد و زلزله هر چند وقت یک بار با شتاب خیلی زیادی خود را نشان میدهد بنابراین بر مردم و مسئولان پوشیده نیست که بر روی استحکام سازه ها توجه خیلی زیاد و برنامه داشته باشند و برای رسیدن به این هدف تلاش بیشتری کنند و اجازه ندهیم که کار، بعد از زمین لرزه های بزرگ به مدیریت بحران کشیده شود.
علی اکبر رمضانی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در این استان بیشتر سازندگان و سرمایه گذاران حوزه مسکن به دلیل اینکه قیمت مسکن و زمین بالارفته است در مکانهایی ساخت و ساز را انجام میدهند که خیلی زود به سود بیشتری دست یابند.
وی افزود: ولی انتظار ما بر است که دولت امکانی را فراهم کند و تصمیم گیریهایی داشته باشد که شرایط برای ساخت و ساز در بخشهای آسیب پذیر با ساختمانهای ناایمن نیز فراهم شود.
رمضانی افزود: در حال حاضر انگیزه برای ساخت و ساز فقط در برخی از نقاط شهر وجود دارد و هیچ رغبتی برای ساخت و ساز برای مکانهایی که بافت آنها نوسازی نشده و یا بر اساس ضوابط در گذشته ساخته نشده اند، وجود ندارد.
رئیس سازمان استان تصریح کرد: بافتهای قدیمی و بافتهای موجود در حواشی شهر که از بافت ضعیفی برخوردار هستند و از سوی دیگر مردم نیز تمکن مالی برای ساخت و ساز ندارند، سرجای خود به شکل قبل باقی مانده و بیشترین نگرانی ما نیز به هنگام بروز حوادث طبیعی در این همین مناطق است.
رمضانی در ادامه در ارتباط با ساخت ساختمانهای ایمن در استان نیز گفت: بعد از وقوع زلزله شدید سال نود و شش بلافاصله در بحث سبک سازی ساختمانها ورود پیدا کردیم و آموزشهای لازم نیز در این ارتباط به مهندسان برای تهیه نقشه چنین ساختمانهایی و هم‌چنین ساخت آنها، انجام شده که آموزش مهندسان از رشد دویست و پنجاه درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: در زلزله سال نود و شش، بیشترین آسیبی که ساختمان آسیب دیده با آن روبرو بودند در قسمت میان قابها بود که در ارتباط با مهار میان قابها در ساختمانهای در حال ساخت اقدامات خیلی خوبی انجام شده و حتی این طرح در روستاها نیز انجام شد.
رمضانی ادامه داد: هم‌چنین کنترل نقشه ها با ویرایش جدید از دیگر اقداماتی بوده که توسط مهندسان نظام مهندسی ساختمان در استان انجام شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مهر ۹۹
498 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0