پلمپ شدن معادن زلزله ‌زده کرمان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان استان کرمان

کاهش صد درصدی حوادث ناشی از عملیات معدنی در استان کرمان

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان استان کرمان بیان کرد: طی دو سال گذشته تعداد حوادث ناشی از عملیات معدنی در این استان نسبت به دورههای پیش سیر نزولی صد درصدی داشته که دلیل اصلی آن بازرسیهای مداوم و بالا بردن سطح ایمنی در معادن استان کرمان است.

کد خبر: 960415004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ تیر ۹۶ - ۷:۱۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان استان کرمان بیان کرد: طی دو سال گذشته تعداد حوادث ناشی از عملیات معدنی در این استان نسبت به دورههای پیش سیر نزولی صد درصدی داشته که دلیل اصلی آن بازرسیهای مداوم و بالا بردن سطح ایمنی در معادن استان کرمان است.کاهش صد درصدی حوادث ناشی از عملیات معدنی در استان

کاهش صد درصدی حوادث ناشی از عملیات معدنی در استان

کاهش صد درصدی حوادث ناشی از عملیات معدنی در استان

کاهش صد درصدی حوادث ناشی از عملیات معدنی در استان

منوچهر رخ روز پنج شنبه با اشاره به این که طی مدت یادشده تاکنون کوچک ترین حادثه ای در معادن استان کرمان رقم نخورده گفت: با توجه به حفاظت از نیروی انسانی بعنوان سرمایه ماندگار و هم چنین مسئولیت در قبال آگاهسازی افراد شاغل در معادن و صنایع معدنی از خطرهای محیط کار، برنامه ریزی و اجرای دورههای آموزشی برای معادن استان مخصوصا معدن های مناطق دور افتاده در دستور کار سازمان قرار گرفت.


رخ ادامه داد: آموزش سازمان نظام مهندسی استان کرمان در زمینه برگزاری مفید و اثر بخش دوره های آموزشی با دانش استراتژی و برنامه ریزی دقیق در سطح کشور رتبه اول را با اختلاف چشم گیری نسبت به سایر استان ها به خود اختصاص داده است.
رخ افزود: طی دو سال اخیر تعداد سه هزار و چهل نفر در زمینه های مختلف آموزش تخصصی دیده اند و برای یک هزار و سیصد و هفتاد مورد تائیدیه صلاحیت فنی و مالی صادر گردیده است.
وی با اعلام این که ششصد و نود و سه مسئول فنی بمعادن در حال بهره برداری معرفی شده است تصریح کرد: هم چنین نهصد و بیست نفر مسئول فنی بمعادن در حال اکتشاف استان معرفی و بیش از دویست و سی مورد بازرسی نظارتی توسط کمیته های بررسی انجام گرفته است.
رخ با تاکید به این که سازمان نظام مهندسی استان کرمان با ۳ هزار عضو بیش ترین تعداد اعضا را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است عنوان کرد: طرح بازرسی ویژه از معادن استان کرمان شروع شده و هماهنگیهای لازم در مورد ابطال پروانه بهره برداری معادن متخلف انجام گرفته است.
چهل و دو نوع ماده معدنی از سیصد و هشتاد معدن در استان کرمان استخراج میشود و مس، سنگ آهن، ذغال سنگ، کرومیت و تیتانیوم از مواد معدنی شاخص این استان است.
سالانه حدود شصت و سه میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج میشود که بیست و یک درصد استخراج کل کشور را در بر میگیرد.
منبع : ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ تیر ۹۶
1177 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0