صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی

صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی

صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی ، ایجاد می شود. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۰ طبق مصوبه مجلس تشکیل یافته است

کد خبر: 001205003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ اسفند ۰۰ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی ، ایجاد می شود. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۰ طبق مصوبه مجلس تشکیل یافته است

صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی

صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی
در جمع خبرنگاران مطرح گردید؛
ایجاد صد و یک مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌های آذربایجان شرقی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از ایجاد ۱۰۱ مرکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌ های استان خبر داد.
شهرام شفیعی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۰ طبق مصوبه مجلس تشکیل یافته است و امسال در پنجمین دوره فعالیت این سازمان هستیم.
شفیعی با عنوان اینکه این سازمان بصورت شورایی اداره می‌شود، گفت: ۴ نفر از یازده عضو این شورا انتصابی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، محیط زیست استان، منابع طبیعی و دانشگاه تبریز هستند و بقیه نیز بصورت انتخابی به عضویت شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در می آیند.
وی هم‌چنین در ادامه اعضای این سازمان را در استان ۱۴۷۰۰ نفر عضو حقیقی اعلام کرد و از ساماندهی اعضا خبرداد و افزود: هم‌چنین ما در استان ششصد عضو حقوقی نیز داریم.
وی سپس ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ما ایجاد مراکز خدمات مهندسی کشاورزی در دهستان‌ های استان است به طوری که در صد و چهل دهستان استان صد و چهل مرکز خدمات مهندسی کشاورزی ایجاد گردد.
دانشجویان بصورت تئوری فارغ التحصیل می‌شوند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: لازمه استقرار مهندس در این مراکز داشتن پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی است.
شفیعی ادامه داد: یکی از چالش ‌های ما این است که دانشجویان بصورت تئوری فارغ التحصیل می ‌شوند و در حالی‌که باید دانشجویان با مسائل علمی کشاورزی آشنا گردند. برای همین منظور مراکز مهارت آموزی غیردولتی ایجاد شده است. قبل از دادن پروانه اشتغال به مهندسان کشاورزی آنها را ملزم می ‌کنیم تا در این مراکز مهارت آموزی فعالیت کنند.
شفیعی گفت: مهندسانی که بصورت کامل و عملی آموزش دیده‌اند به تولیدکنندگان معرفی و زمینه اشتغال آنها فراهم می ‌شود.
لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از اجرای قراردادهای سهم بری دانش از تولید خبر داد و افزود: طبق این قراردادها مهندس کشاورزی قبل از برداشت محصول ریالی از تولیدکننده دریافت نمی‌کند و بعداز پایان فصل برداشت مهندس از مازاد تولید به دلیل استفاده از دانش و فناوری طبق توافق هزینه‌ای دریافت می ‌کند.
شفیعی بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: هزینه ‌هایی که دریافت می ‌شود نیز برابر تعرفه اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۰۰
370 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0