مراسمی به مناسبت پاسداشت روز مهندسی

بزرگداشت مقام مهندسی به مناسبت روز مهندسی با حضور مهندس فرج اله رجبی در سازمان نظام مهندسی فارس

طی مراسمی به مناسبت پاسداشت روز مهندسی، از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تقدیر شد. به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، در شروع این مراسم که در آن مقامات ارشد استانی و رییس شورای مرکزی استان فارس نیز حضور داشتند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ضمن خوش آمدگویی و تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز مهندسی، سخنانی را در مورد طی شدن سه مرحله از سازمان نظام مهندسی تا کنون مشمل بر دوره های تأسیس، تثبیت و توسعه ایراد نمود.

کد خبر: 8909 تاریخ انتشار: شنبه ۷ اسفند ۹۵ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، طی مراسمی به مناسبت پاسداشت روز مهندسی، از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تقدیر شد. به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، در شروع این مراسم که در آن مقامات ارشد استانی و رییس شورای مرکزی استان فارس نیز حضور داشتند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ضمن خوش آمدگویی و تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز مهندسی، سخنانی را در مورد طی شدن سه مرحله از سازمان نظام مهندسی تا کنون مشمل بر دوره های تأسیس، تثبیت و توسعه ایراد نمود.بزرگداشت مقام مهندسی به مناسبت روز مهندسی

بزرگداشت مقام مهندسی به مناسبت روز مهندسی

بزرگداشت مقام مهندسی به مناسبت روز مهندسی

بزرگداشت مقام مهندسی به مناسبت روز مهندسی

مهندس غلامرضا نامورچی در سخنان خود مواردی را به عنوان چالش های سازمان نظام مهندسی ساختمان برشمرد و از آن جمله به توازن میان بازار کار و خدمات مهندسی، کمبود دانش عملی در بخش خدمات مهندسی مهندسان جوان و نیز نگرشی که از سوی کارفرمایان وجود دارد و به خدمات مهندسی که قاعدتا سرمایه هستند به دید هزینه و تحدید نگریسته می شود اشاره کرد.

وی همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی خدمات مهندسی تأکید کرد و آموزش چندبعدی مهندسان، گذراندن دوره های کارآموزی، و رعایت و نهادینه کردن اخلاق حرفه ای را از موارد مهم مورد نیاز در جهت نیل به اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برشمرد.

مهندس نامورچی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس را دارای پتانسیل فوق العاده برای همکاری با ارگان های مختلف در خصوص تصمیم گیری و مشاوره فنی دانست و آمادگی این سازمان را در این زمینه اعلام نمود و از مسوؤلان درخواست جدی گرفتن چالش های این ساختمان و همکاری در خصوص رفع آن ها را داشت.

ایشان در بخشی از سخنان خود به فعالیت های هیأت مدیره سازمان با هدف ارتقاء دانش مهندسی و اشتغال مهندسان اشاره کرد و در این زمینه به تفاهم نامه با وزارت راه وشهرسازی در خصوص طرح آموزش جامع مهندسی اشاره کرد که پس از انتخاب طرح آموزشی سازمان به عنوان طرح آموزشی پایلوت کشور صورت گرفت. او از تفاهم نامه های شکل گرفته با اداره کار و رفاه اجتماعی و نیز سازمان ثبت اسناد و شهرداری شیراز برای استفاده از تخصص مهندسان نیز سخن به میان آورد.

رئیس استان در انتها از رئیس شورای مرکزی، مهندس فرج‌اله رجبی به دلیل تلاش در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی تشکر کرده و از همه دستگاه های تعامل کننده با سازمان قدردانی نمود.

در این مراسم مهندس فیروز تکاور، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان فارس نیز از تلاش اداره تحت مدیریتش در جهت اشتغال مناسب مهندسان جوان سخن گفته و ایجاد و راه‌اندازی تشکل‌های خصوصی و شرکت‌های اجرایی را لازمه آن عنوان کرد.

وی نسبت به واگذاری کلیه فعالیت‌های مرتبط با خدمات مهندسی از جمله توزیع کار ابرازامیدواری کرده و نوید واگذاری اجرای پروژه‌های کوچک اداره کل راه و شهرسازی به مهندسان جوان را داد.

مهندس فرج‌اله رجبی، نماینده مردم شریف  شیراز در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در سخنرانی که در این مراسم ایراد نمود، روز مهندسی را تبریک گفته و احیاء سرمایه اجتماعی مهندسی را مهمترین مأموریت شورای مرکزی عنوان کرد و از لزوم تلاش برای رساندن جایگاه مهندسان به شأن اصلی گفت.

وی همچنین انضباط تشکیلاتی و شفافیت به خصوص درزمینه مالی را یکی از مهمترین اهداف این شورا دانست و امیدواری خود را نسبت به سوق دادن سازمان از امور صنفی به سمت امور عملیاتی، ابراز داشت.

مهندس رجبی از برخی انتقادها که جامعه مهندسی بر خود وارد می‌کند، ابراز ناخوش آیندی کرد و ضمن اذعان به امکان وجود اشتباهات مهندسی، درخواست دقت بیشتر مهندسان در چنین مسائلی را ارائه داد و بیان داشت: نباید بر روی خدمات مهندسی عیب بگذاریم.

رئیس شورای مرکزی در خاتمه استفاده مؤثر و تشکیلاتی از پیشکسوتان و بهره مندی از  تجارب آن‌ها را در راستای ارتقای سازمان‌های نظام مهندسی به عنوان یک غنیمت شمرد.

گفتنی است در این آئین یاد وخاطره مهندسان عضو سازمان که در سال ۱۳۹۵ فوت نموده اند گرامی داشته شد و ضمن تقدیر از پیشکسوتان این سازمان، مدال افتخار پنجاه سال خدمت خالصانه مهندسی به آقایان مهندسان ادریسی، بهمن‌پورخالصی، ایزدپرست، طاهری و بیژن اهدا شد.

 

 

منبع: روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۵
1411 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0