جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پایش اخلاق حرفه‌ای ویژه اجلاس ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خبر داد؛

مسئولین از ظرفیت‌ مهندسین قم در پروژه‌ های استانی استفاده کنند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انتقاد از حضور مهندسین اتریشی در قم بیان داشت: مسئولین از ظرفیت‌ های مهندسین بومی در پروژه‌ های استانی استفاده کنند.

کد خبر: 960801012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آبان ۹۶ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انتقاد از حضور مهندسین اتریشی در قم بیان داشت: مسئولین از ظرفیت‌ های مهندسین بومی در پروژه‌ های استانی استفاده کنند.مسئولین از ظرفیت‌ مهندسین قم در پروژه‌ های استانی استفاده کنند

مسئولین از ظرفیت‌ مهندسین قم در پروژه‌ های استانی استفاده کنند

مسئولین از ظرفیت‌ مهندسین قم در پروژه‌ های استانی استفاده کنند

مسئولین از ظرفیت‌ مهندسین قم در پروژه‌ های  استانی استفاده کنند

امین مقومی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌ های مهندسین این سازمان گفت: هم اکنون بیش از پنج هزار نفر از مهندسین در رشته‌ های ۷ گانه مهندسی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان قم هستند که این تعداد ظرفیت و پتانسیل خیلی خوبی در عرصه فنی و مهندسی برای مجموعه استان بشمار می‌ رود.
مقومی با تاکید بر این که مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان قم همواره آمادگی خود را برای نقش آفرینی و حضور در پروژه‌ های بزرگ استان اعلام داشته‌ اند، ادامه داد: این توانمندی در بین مهندسین استان وجود دارد تا پروژه‌ های بزرگ استانی را طراحی، نظارت و اجرا کنند؛ چنان چه پروژه‌ های بسیاری در استان سراغ داریم که نتیجه طراحی و نظارت مهندسین قمی در رشته ‌های مختلف بوده است.
وی ادامه داد: مسئولین ارشد استان و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی همواره بر استفاده از ظرفیت ‌های مهندسین استان تأکید داشته‌ اند و امیدوار هستیم دستگاه‌ ها و نهادهای مختلف استان به توانمندی‌ های مهندسین بومی توجه بیش تری داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اعلام این که استفاده از مهندسین استانی در پروژه ‌های متوسط و بزرگ می‌ تواند به اشتغال استان نیز کمک کند، تصریح کرد: امروز با توجه به توسعه شهر مقدس قم و نیاز به مراکز بهداشتی، اقامتی، تجاری، خدماتی و غیره ساخت این گونه مجموعه ضرورت دارد و امیدست در راستای اجرایی شدن پروژه‌ هایی از این دست از حضور مهندسین بومی استان استفاده گردد.

مسئولین از ظرفیت‌ مهندسین قم در پروژه‌ های استانی استفاده کنند


وی با تاکید بر این که در روزهای گذشته خبری در مورد حضور مهندسین اتریشی برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در قم منتشر گردید، افزود: در سالیکه به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام گذاری شده است، از مسئولین استان انتظار می‌ رود مقدماتی فراهم کنند که در پروژه‌ های بزرگ دولتی و یا بخش خصوصی همانند این پروژه که در استان اجرایی می‌ شود از ظرفیت ‌های مهندسین قمی در زمینه طراحی، نظارت و اجرا بیش تراستفاده گردد.
مقومی مطرح کرد: برغم این که این سازمان بهیچ عنوان عدم توانایی مهندسین بومی استان در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌ های کلان را قبول ندارد، ولی اگر مسئولین به این نتیجه رسیده ‌اند که ممکن است در پروژه‌ ای توانایی فنی مهندسین بومی کافی نباشد و می ‌بایست از متخصصان ملی و یا خارجی استفاده گردد، بهتر است پروژه بصورت مشترک تعریف گردد تا از این طریق دانش فنی و تجربه به مهندسین استان نیز انتقال یابد.
وی هم چنین با اشاره به راه‌ اندازی دبیرخانه نقد پروژه‌ های شهری در سازمان نظام مهندسی ساختمان قم نیز اظهار کرد: ارائه نقدها و پیشنهاد های مختلف در مورد پروژه‌ های عمرانی سطح استان از طرف گروه‌ های تخصصی جمع بندی و از طریق دبیرخانه نقد پروژه ‌های شهری ارائه می‌ شود تا مجموعه استان از این مشاوره‌ ها و نظرات کارشناسی استفاده کند.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۶
912 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0