عضو کمیسیون عمران مجلس

مسکن مهر با هزینه‌های هنگفت روی دست دولت مانده است/بخش‌های حرفه‌ای و مهندسی به رونق مسکن کمک کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه بخش مسکن نیازمند توجه و تمرکز بیشتری برای تحرک است، رونق مسکن را راه گشای عبور از رکود اقتصادی موجود دانست و گفت: صنعت مسکن و ساختمان باید به تحرک در بیاید و فعالیت کند تا سایر بخش های اقتصادی مرتبط با این بخش هم بتواند زنده و احیا شوند.

کد خبر: 4389 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ دی ۹۵ - ۱:۲۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فرج الله رجبی  افزود: به دلیل اتفاقاتی که در سال های اخیر در بخش مسکن و ساختمان افتاد، این بخش نتوانست رو به پیش برود و برخی از این عوامل، مربوط به فراوانی عرضه مسکن در دولت قبل و همچنین قدرت خرید ناکافی مردم با توجه به وضعیت اقتصادی موجود بود و در عین حال مردم ترجیح دادند که پول های خود را به صورت سپرده گذاری به بانک ها بسپارند و از این موضوع اطمینان بیشتری داشتند.مسکن مهر با هزینه‌های هنگفت روی دست دولت

مسکن مهر با هزینه‌های هنگفت روی دست دولت

مسکن مهر

مسکن مهر با هزینه‌های هنگفت روی دست دولت

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه سیاست های انگیزشی در بخش مسکن کمتر قابل مشاهده بوده است تصریح کرد: دلیل این موضوع این است که مسکن مهر به عنوان یک پروژه ای با هزینه های هنگفت و سطح انتظارات فراوان است که در عین تولید در حجم بالا، به دلیل نامرغوب بودن روی دست دولت باقی مانده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همه این مسائل دست به دست هم داده تا در بخش مسکن شاهد حرکت نباشیم درخصوص تاثیرات تسهیلات بانکی در بخش مسکن گفت: اگرچه در رابطه با ارائه تسهیلات و وام های مسکن و کاهش سود بانکی تصمیماتی گرفته شده، اما همه این اقدامات و برنامه ها باز هم کافی نیست.

مسکن نیازمند یک راهبرد کلان و همه جانبه

وی با تاکید بر اینکه ما در بخش مسکن نیازمند یک راهبرد کلان هستیم افزود: دستگاه ها و نهادهای مرتبط با بخش مسکن باید بر این راهبرد تمرکز کنند و اصلی ترین دستاورد آنها باید تحرک در حوزه مسکن و جلب اعتماد سرمایه داران کوچک و بزرگی که پول های خود را در بانک ها گذشته اند، به این موضوع باشد که دوباره می توانند وارد بازار شوند.

رجبی تسهیلات بانکی را یک محرک در بخش مسکن برشمرد و اظهار داشت: آنچه که در این بخش اتفاق افتاده محرک است و ایجاد انگیزش می کند؛ اما ما هنوز نیازمند یک سیاست گزاری روشن تر، واضح تر، محکم تر و همه جانبه هستیم تا به این بخش کمک کنیم.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد: بخش های حرفه ای و مهندسی هم می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کرده و به رونق مسکن کمک کنند.

رجبی همچنین در پاسخ به این موضوع که چرا شرایط دریافت تسهیلات و وام های مسکن برای مردم تا این حد پیچیده و دشوار است گفت: اینکه اشاره شد نیازمند یک نوع رویکرد همه جانبه و حرکت جمعی هستیم، یکی از موارد آن بررسی همین موضوع است. بنابراین تک تک معضلات موجود را باید بررسی و برای مرتفع کردن آنها راهکار پیدا کنیم.

این مسئول در عین حال یادآور شد: البته بانک ها هم از این نظر مشکل نقدینگی دارند و به نظر می رسد که باید دولت برای افزایش نقدینگی بانک ها و به خصوص بانک های فعال در حوزه مسکن و به ویژه بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع مجموعه ای از اقدامات به هم پیوسته باید در این بخش انجام گیرد که تحقق این موضوع نیازمند یک نوع مدیریت و راهبری متمرکز است که باید اعمال شود.

مسکن مهر با هزینه‌های هنگفت روی دست دولت

منبع: صما

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۵
1071 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0