رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان

رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان

رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان ، ضروری است. همه فعالان عرصه مدیریت شهری، از شهر به عنوان موجودی زنده یاد میکنند

کد خبر: 000623002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۰۰ - ۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان ، ضروری است. همه فعالان عرصه مدیریت شهری، از شهر به عنوان موجودی زنده یاد میکنند

رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان

رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناهای عمرانی ضرورت دارد
استاندار خراسان جنوبی بر رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی ‌های ساختمان تاکید کرد و افزود: این مهم باید در دستور کار باشد.
حمید ملانوری در آئین افتتاح ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، بیان کرد: همه فعالان عرصه مدیریت شهری، از شهر به عنوان موجودی زنده یاد میکنند که رشد و توسعه یا عقب ماندگی آن به واسطه اقداماتی است که شهروندان یا مؤثرین در توسعه فضای شهری انجام می دهند.
ملانوری با بیان اینکه در ساخت و سازهای شهری ارضاء ذائقه بصری مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: روح و روان مردم با دیدن زیبایی‌ های مناظر شهری آرام شده و نشاط اجتماعی را درپی دارد.
وی افزود: شهر همچون جوامع انسانی، زنده است و سازمان نظام مهندسی، همانند مدرسه ای غیر انتفاعی عمل می کند که با نظارت باعث تربیت شهر می گردد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هر جامعه ای باید اصالت، هویت، رسم و رسوم فرهنگی خود را حفظ کند زیرا هر تغییری که در زندگی مردم ایجاد می گردد، می تواند در احوال فکری، اجتماعی و روانی آنها موثر باشد.
وی افزود: در طراحی ‌ها و معماری ‌ها هویت، فرهنگ ملی و دینی و نیز فرهنگ عمومی باید حفظ گردد و معماری ایرانی و اسلامی ما هم‌خوانی داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی بر رعایت مسائل ایمنی و حفظ امنیت بناها در معماری و طراحی‌های ساختمان‌ها تأکید کرد و گفت: نوع معماری، فضای مهندسی شهر را به سمت نشاط، شادابی و توسعه پیش می برد.
وی با اشاره به این که ساختمان‌های فاخر باعث معرفی شهر می شوند، بیان کرد: به عنوان مثال در سفر اخیر رئیس جمهور و وزرای کابینه از کیفیت و ظرفیت فرهنگسرای شهر تقدیر گردید.
وی با تقدیر از ساخت با کیفیت ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز بیان کرد: این ساختمان خود میتواند در ساخت ، نما و طراحی داخلی به عنوان الگویی در این زمینه معرفی گردد واین ساختمان فقط یک بنا نیست بلکه محلی برای خدمتگزاری به مردم است.
ساخت و سازها در خراسان جنوبی کیفیت بالایی دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز با عنوان اینکه سالانه از هشتصد هزار مترمربع ساخت و ساز در استان نظارت انجام می‌گردد، افزود: ساخت و سازها در خراسان جنوبی از کیفیت بالایی برخوردار است ولی هنوز با ایده آل فاصله است.
در این جلسه عباسی با عنوان اینکه ما با رشته‌های عمران، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، معماری به مردم خدمات می‌دهیم، گفت: سالانه در استان هشتصد هزار متر مربع ساخت و ساز انجام می ‌شود که از این ساخت و سازها در نقاط شهری بازدید به عمل می آید هرچند این تعداد بازدیدها به جز بازدیدها از مسکن ‌های ملی و مسکن مهر است و در نقاط روستایی کار مدیریت و نظارت بر عهده بنیاد مسکن است اما همکاران ما همراهی و همکاری دارند.
وی با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی با نهادهای مختلفی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارتباط دارد، افزود: خراسان جنوبی استانی لرزه خیز در کشور است و در هفتاد سال در سطح کشور شاهد ۷ زلزله بودیم که از این تعداد ۳ زلزله در خراسان جنوبی بود.
عباسی گفت: تلاش ما براین است تا در مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی و ایمنی در برابر زلزله تمرکز کنیم که گواه این امر بازدید مسئولان ملی در استانی از طرح‌ های مختلف مسکن ملی و مسکن مهر است.
وی با تاکید براینکه ساخت و سازها در خراسان جنوبی از کیفیت خوبی برخوردار است اما هنوز با ایده آل فرصت داریم گفت: ما همواره در کنار دولت در قالب طرح ‌های مختلف از جمله طرح اقدام ملی مسکن هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: در طرح مسکن خیرین صد و بیست واحد در بیرجند و تعدادی در سرایان بود که در این راستا با همکاری که همکاران ما داشتند بصورت رایگان بازدیدها انجام شد و یکی از مزایای سازمان نظام مهندسی در خراسان جنوبی همدلی است.
عباسی با اشاره به ساختمان سابق این سازمان در بیرجند بیان کرد: ما در این سال ‌ها در بیرجند در ساختمانی مسکونی به متراژ چهارصد متر مربع بودیم و با توجه به کمبود فضا یک ساختمان را از بانک صادرات که چهارده سال قدمت داشت را خریداری کردیم و طبق ضوابط و ایمنی لازم ساخت و ساز با مصالح استانی و بومی انجام شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۰۰
697 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0