رعایت ضوابط شهرسازی پیش از صدور نقشه و اجرای ساخت مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد:

ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی پیش از صدور نقشه و اجرای ساخت

مدیریت‌ مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بیان کرد: طبق مکاتبات بعمل آمده با تمامی شهرداران ‌استان و هماهنگی با سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان مقرر گردید تا ضوابط شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت گردد.

کد خبر: 960715011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۹:۲۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، مدیریت‌ مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بیان کرد: طبق مکاتبات بعمل آمده با تمامی شهرداران ‌استان و هماهنگی با سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان مقرر گردید تا ضوابط شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت گردد.رعایت ضوابط شهرسازی پیش از صدور نقشه و اجرای ساخت

رعایت ضوابط شهرسازی پیش از صدور نقشه و اجرای ساخت

رعایت ضوابط شهرسازی پیش از صدور نقشه و اجرای ساخت

ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی پیش از  صدور نقشه و اجرای ساخت

بجهت اهمیت زیبا سازی و سیما و منظر شهری ، اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با هماهنگی سازمان نظام نظام مهندسی بر کنترل ضوابط شهرسازی پیش از انجام کنترل نقشه های ساختمانی تاکید نمود.
طبق همین اساس علی نیا، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان عنوان کرد: طبق مکاتبات بعمل آمده با تمامی شهرداران استان و هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر گردید تا ضوابط شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت گردد.
علی نیا گفت: طبق همین اساس مقرر شده تا سازمان نظام مهندسی به تمامی دفاتر نمایندگی ‌ها، دفاتر مهندسی، اعضای کنترل کننده نقشه‌ های معماری و شهرسازی، مشاوران و طراحان حقوقی، دفاتر طراحی، مهندسین طراح و ناظر، سازندگان حقیقی و حقوقی و هم چنین مالکان اطلاع رسانی لازم را بعمل آورد.

رعایت ضوابط شهرسازی پیش از صدور نقشه و اجرای ساخت


وی در این زمینه ادامه داد: ارائه مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان در مورد کاربری ‌ها، سطح اشغال و تراکم بعنوان یکی از مدارک جهت انجام کنترل و بررسی نقشه ها ( بهمراه سایت پلان و نقشه های مهمور کارگروه امور زیربنایی ) برای تمامی ساخت و سازها در خارج از محدوده ی قانونی شهرها و روستاها الزامی است.
علی نیا گفت: تمامی پروژه هایی که برای انجام نقشه به سازمان نظام مهندسی مراجعه میکنند باید با طرحهای تفضیلی و نیز اخرین ضوابط ابلاغ گردیده شهرسازی انطباق داشته باشند و هرگونه تایید نقشه، توسط مهندسان و دفاتر طراحی و اعضاء کنترل کننده نقشه های آن سازمان ، بدون توجه به ضوابط شهرسازی تخلف محسوب گردیده و برخورد انتظامی با آنها خواهد شد .
منبع : دیار میرزا

کانال تلگرام برق قدرت

کانال تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
947 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0