مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی

مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی

مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی ، جامعه مهندسان ساختمان بوده است. برخی اعضای «نظام‌ مهندسی» بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع مشغول به کار بودند

کد خبر: 000414001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ تیر ۰۰ - ۹:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی ، جامعه مهندسان ساختمان بوده است. برخی اعضای «نظام‌ مهندسی» بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع مشغول به کار بودند

مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی

مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی
تخلف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان/ فشار ذی نفعان بر وزیر راه برای لغو بخشنامه تعارض منافع
مدیرحوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران بیان کرد: برخی اعضای «نظام‌ مهندسی» بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع مشغول به کار بودند.
مسعود کریمی، مدیرحوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران، در رابطه با موضوع انتخابات نظام‌مهندسی، گفت: مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی جامعه مهندسان ساختمان بوده است.
کریمی با اشاره به ابلاغ بخشنامه موسوم به «تعارض منافع» از جانب وزیر سابق راه‌وشهرسازی در سال نود و هفت، ادامه داد: این بخشنامه که در ابتدای دوره هشتم هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی صادر گردید، صراحتاً هر گونه فعالیت موازی یا استفاده از پروانه‌ های اشتغال به کار مهندسی را برای اعضای هیأت‌مدیره و مدیران سازمان ممنوع می‌کرد.
*رد صلاحیت گسترده نامزدهای نظام مهندسی با ابلاغ بخشنامه تعارض منافع
مدیر حوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران در مورد دلیل صدور چنین بخشنامه‌ای، تصریح کرد: نمی ‌شود فردی همزمان در سازمان نظام‌مهندسی که مسؤل تنسیق و کنترل کیفیت پروژه‌ های ساختمانی است، مسؤلیت داشته و خودش همزمان مشغول ساختمان‌سازی یا استفاده از پروانه نظارت باشد.
وی گفت: آن‌ طور که وزیر راه‌وشهرسازی هم اعلام کردند، در انتخابات نهمین دوره هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی که اواخر شهریور امسال برگزار خواهد شد، این بخشنامه با بیشترین دقت برای بررسی صلاحیت نامزدهای نام‌نویسی‌کرده مورد اعتنا قرار خواهد گرفت.
* برخی اعضای «نظام‌مهندسی» بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع مشغول به کار بودند
مدیرحوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران با اشاره به تخلف برخی صاحب‌منصبان سازمان ‌های نظام‌مهندسی سراسر کشور، عنوان کرد: برخی اعضای محترم هیأت‌مدیره متأسفانه در دوران مسؤلیت خود علی‌رغم نهی صریح از پروانه اشتغال به کار مهندسی استفاده کردند. پیش‌بینی می‌ شود باتوجه به اصرار وزارت‌خانه برای انتخابات پیش‌رو با استناد به بخشنامه «تعارض منافع» رد صلاحیت شوند.
کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانید اسامی کسانی که از این بخشنامه تخطی کردند را اعلام کنید، بیان کرد: اختیار چنین اعلانی در حوزه وزارت‌ راه‌وشهرسازی است. اما برخی اعضای «شورای مرکزی نظام‌مهندسی» حتی متأسفانه بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع در این سال‌ ها مشغول به کار بودند.
وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی در مورد تخلف یکی از اعضای شورای مرکزی نظام‌مهندسی، پاسخ داد: طبیعتاً نمی ‌توان در مورد آن صبحت کرد. در صورت صلاح‌دید وفق قانون توسط مراجع ذی‌صلاح اعلان خواهد شد.
مدیرحوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران در خاتمه باتقدیر از جدیت وزارت راه‌وشهرسازی برای جلوگیری از تکرار تجربه ‌های تلخ «تعارض منافع» در سازمان نظام‌مهندسی، گفت: امیدواریم با نظارت سفت‌وسخت صورت‌گرفته شاهد انتخابات پرشور باحضور آحاد جامعه مهندسی و تشکیل هیأت‌مدیره‌ای دلسوز و خدمت‌گذار برای صنعت ساختمان باشیم.
*تخلف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و صدور حکم بدوی شورای انتظامی
طبق اطلاعات بدست آمده از یک منبع آگاه، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی که توسط شورای انتظامی با حکم بدوی به مجازات درجه سه محکوم شده است، احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
قابل ذکر است، ابلاغ بخشنامه تعارض منافع و رد صلاحیت گسترده احتمالی در انتخابات نظام مهندسی پیش رو زمینه بروز فشارهای گسترده بر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی را فراهم کرده و برخی از فعالین این حوزه خواستار لغو ابلاغیه تعارض منافع هستند.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ تیر ۰۰
377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0