الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره

الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره

الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره ، تاکید شد. نظام مهندسی ساختمان سازمانی حرفه‌ای، مردم نهاد، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مستقل است

کد خبر: 001217002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۰۰ - ۸:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره ، تاکید شد. نظام مهندسی ساختمان سازمانی حرفه‌ای، مردم نهاد، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مستقل است

الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره

الزام ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها از زبان عبدالرضا ابوقداره
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بیان کرد:
ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها در اولویت قرار دارد
ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و سازها در اولویت قرار دارد
عبدالرضا ابوقداره با اشاره به اینکه در این سازمان ایمن و مقاوم سازی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این سازمان با جلب مشارکت سازمان‌ ها و نهادهای مرتبط با استفاده از شیوه‌ های مختلف پس از مقوله ایمن سازی و مقاوم سازی؛ زیبا سازی در ساخت و ساز را با رعایت هویت تاریخی و معنوی در اولویت قرار داده است.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی استان ایلام تلاش میکند تا چهره و بافت ظاهری شهرها و ساختمان‌ ها را با بهره‌ گیری از الگوهای اسلامی و ایرانی به چهره‌ای نمونه و زیبا بدل کند و موجبات شاد بودن شهروندان در این زمینه را فراهم کند.
وی با عنوان اینکه نظام مهندسی ساختمان سازمانی حرفه‌ای، مردم نهاد، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و مستقل است، گفت: این سازمان بمنظور وضع مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای خدمات مهندسی و هم چنین بسترسازی در خصوص رشد و اعتلای مهندسی، ساماندهی به فعالیت ‌های مهندسی و نظم بخشیدن به عملکرد این حرفه و ارتقای دانش فنی مهندسان، صاحبان حرفه‌ ها و کارگران در بخش ساختمان و رشد و آگاهی مردم نسبت به مقررات ملی ایجاد شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل مجموعه قانون، مقرارت، آیین نامه‌ ها، استانداردها و تشکل‌ های حرفه‌ای و صنفی که در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر این قانون گرداوری و به اجرا گذاشته شده است.
وی به اهداف و خط مشی ‌های سازمان اشاره و بیان کرد: تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌وری، ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ ها در این بخش از اهداف مهم این سازمان است.
وی ادامه داد: وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره ‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن در جهت حمایت از مردم به عنوان بهر‌ه‌برداران از ساختمان ‌ها و فضاهای شهری و ابنیه و مستحدثات عمومی و حفظ و افزایش بهره‌وری منابع مواد و انرژی و سرمایه‌ های ملی از دیگر اهداف این سازمان برای استاندارد سازی ساختمانها در استان است.
وی گفت: الزام به رعایت مقرارت ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرح ‌های جامع و تفصیلی و هادی از طرف تمام دستگاه‌ های دولتی، شهرداری‌ها، سازندگان، مهندسان، بهره ‌برداران، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط با بخش ساختمان بعنوان اصل حاکم بر کلیه روابط و فعالیت ‌های آن ‌ها و فراهم ساختن زمینه همکاری کامل میان وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ ها و تشکل‌ های مهندسی و حرفه‌ای و صنوف ساختمان از سیاستهای سازمان در استان ایلام است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان و صاحبان حرفه ‌ها و صنوف ساختمانی در تهیه و اجرای طرح ‌های توسعه و آبادانی در ایلام را از دیگر سیاستهای این سازمان عنوان کرد و افزود: تلاش میشود در سطح استان ساخت و سازها طبق طرحهای مهندسی و استاندارد انجام گردد تا علاوه بر زیبا سازی، مقوله ایمن سازی و مقاوم سازی نیز رعایت شود.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۰۰
432 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0