رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران

نا امنترین منطقه های تهران از نظر ایمنی

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران،بیان کرد: بیش ترین ساختمانهای ناایمن که باید هرچه سریعتر ایمن سازی شوند در مناطق دوازده و پانزده قرار دارد.

کد خبر: 11706 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران،بیان کرد: بیش ترین ساختمانهای ناایمن که باید هرچه سریعتر ایمن سازی شوند در مناطق دوازده و پانزده قرار دارد.نا امنترین منطقه های تهران از نظر ایمنی

نا امنترین منطقه های تهران از نظر ایمنی

نا امنترین منطقه های تهران از نظر ایمنی

 

نا امنترین منطقه های تهران از نظر ایمنی

اقبال شاکری با اشاره به لزوم اولویتبندی ساختمانهای پر خطر برای ایمن سازی، گفت: طبق تصمیمگیری درجلسات کمیته حادثه پلاسکو کارگروهی برای تهیه فهرست ساختمانهایی که در اولویت ایمن سازی هستند تشکیل گردید.
شاکری ادامه داد: برای تهیه این لیست بین نهادهای مرتبط شامل دادستانی، شهرداری مناطق، آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و شورا جلسه های خوبی تشکیل گردید که در این جلسه ها سازمان ایمنی و آتش نشانی لیست ساختمانهای در اولویت اول که باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ایمنی سازی آن اقدام گردد را اعلام کرده است.
وی افزود: طبق این اساس ساختمانها بر حسب اولویت در زمان بندی بلند مدت و کوتاه مدت دسته بندی میشوند که ساختمانهای اولویت اول باید در کوتاهترین زمان نسبت به ایمن سازی اقدام نمایند.
شاکری تصریح کرد: لیست این ساختمانها به دادستانی ارجاع میشود و اگر ظرف مهلت مقرر مالکان نسبت به ایمنی سازی ساختمانها اقدام کردند که چه بهتر، اگر نه، دادستانی دستور هم راهی ضابطین قضایی با شهرداری را خواهد داد و به این ترتیب خلا قانونی در برخورد با مالکانی که نسبت به ایمن سازی ساختمانها بی تفاوت هستند پر خواهد شد.
بگفته وی چهارهزارونهصد ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و اداری در اولویت یک ایمن سازی قرار دارند که بیش ترین تعداد این ساختمانها در مناطق دوازده و پانزده قرار دارد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: دو هزار ساختمان در اولویت دوم هستند که می بایست بر حسب درجه اولویت بسرعت نسبت به ایمن سازی ساختمانها اقدام گردد.


به گفته شاکری، تعداد این ساختمانها خیلی زیاد است اما باید توجه داشت وضعیت از نظر ایمنی ساختمانها بحرانی است. تنها یک نمونه این امر عدم استاندارد بودن آسانسورها در مراکز عمومی است. لذا می بایست در راستای ایمنی سازی ساختمانها اقدامات عاجل انجام گردد. چنان چه به هر دلیلی انجام این اقدامات هم مثمر ثمر واقع نشود لیست ساختمانهای ناایمن را اعلام عمومی خواهیم کرد. البته این اتفاق با تصویب شورا با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی آن باشد. بر طبق مبحث بیست و دو مقررات ملی ساختمان مسئولیت ایمنی ساختمانها با مالکین است و آنها باید نسبت به انجام مسئولیت خود اقدام نماید.
منبع: بنانیوز

 

کانال تلگرام نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۹۶
1100 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0