عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز

عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز

عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز ، طرح جامع نرم افزاری ارجاع نظارت را در تمام استان بغیر از شیراز اجرا میکنیم

کد خبر: 990903005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آذر ۹۹ - ۹:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز ، طرح جامع نرم افزاری ارجاع نظارت را در تمام استان بغیر از شیراز اجرا میکنیم

عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز

عدم عودت خدمات مربوط به نظام مهندسی به سازمان نظام مهندسی توسط شهرداری شیراز
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد:
شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمیدهد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس اظهار داشت: طرح جامع نرم افزاری ارجاع نظارت را در تمام استان بغیر از شیراز اجرا میکنیم و متاسفانه شهرداری شیراز تاکنون در زمینه عودت دادن اجرای این خدمات به سازمان نظام مهندسی همکاری نکرده است.
وی در مورد اهمیت مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان عنوان کرد: این مبحث در باره نگه‌داری و مراقبت از ساختمان بعد از پایان کار و در زمان تحویل ساختمان به مالک است. در این زمان ساختمان توسط مهندسان رشته های معماری، سازه، برق و مکانیک بررسی میشود و پروتکلهای نگه‌داری از ساختمان را به مالک ارائه میدهد.
وی ادامه داد: افزایش طول عمر ساختمانها در ایران و حفظ سرمایه گذاریها، افزایش اشتغالزایی مهندسان، اضافه شدن “صلاحیت بازرسی” به صلاحیتهای ۳ گانه طراحی، اجرا و نظارت، بسط و گسترش دانش مربوط به ساختمان، توجه به تکنولوژیهای نوین در صنعت ساختمان و هم‌چنین تشویق به سرمایه گذاریها دراین صنعت، از جمله مزایای اجرای این مبحث خواهد بود.
وی، دلیل تاخیر در اجرای این مبحث را نادیده گرفته شدن الزامات حقوقی در آن دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی فارس، با بررسی‌های بسیار در حوادث پلاسکو، سیل شیراز، حادثه هتل آسمان و رانش زمین در کوهسار بلوار جمهوری در جهت دست‌یابی به راهکار اجرایی شدن این مبحث فعالیت چشم‌گیری داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی، با اشاره به ورود استان فارس در بررسی حادثه پلاسکو تصریح کرد: هفتاد تیم مهندسی خبره به مدت شش ماه به بررسی حادثه پلاسکو پرداخت و با بازدید از صد و بیست و دو مجتمع مسکونی، تجاری و اداری در سطح استان فارس، موفق به تهیه گزارش مبسوطی در زمینه علل وقوع حادثه پلاسکو برای نهاد ریاست جمهوری و شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان شد.
راهکار پیشنهادی سازمان نظام مهندسی فارس جهت اجرایی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان
وی، سپس درمورد راهکار اجرایی شدن این مبحث تصریح کرد: راه حل این مشکل صدور پروانه جدیدی بنام پروانه بهره برداری ساختمان است که مدت اعتبار آن بر حسب پیچیدگی ساختمان بین سه تا پنج سال خواهد بود.
سیف زاده هم‌چنین گفت: این پیشنهاد از سوی نظام مهندسی استان فارس مطرح شده است و هم اکنون شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان مذاکراتی با وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی جهت انعقاد توافق نامه کرده است.
وی اظهار داشت: این پروانه قبل از سکونت افراد در ساختمان صادر شده و مالکین متعهد به عقد قرارداد با مهندس بازرس یا شرکت بازرسی میشوند و پس از اتمام اعتبار این پروانه، مالک موظف به تمدید پروانه بهره برداری ساختمان خواهد بود؛ این راهکار برون رفت از این بن بست خواهد بود.
دلیل افزایش بیکاری مهندسین رشته ساختمان
سیف زاده در پاسخ به پرسشی در باره دلیل بیکاری مهندسان رشته ساختمان با اشاره به عملکرد خوب وزارت بهداشت و درمان در بحث نظام پزشکی تصریح کرد: از اقدامات خوب این وزارت خانه نیاز سنجی جامعه و بررسی عرضه و تقاضا در جامعه است.
رئیس سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه های کشور بدون توجه به نیاز جامعه به جذب بی رویه دانشجو در رشته های مهندسی ساختمان کرده و این سبب افزایش تعداد مهندسان در کشور و کمبود کار برای ایشان شده است.
وی، اجرایی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان را راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال در جامعه مهندسی ارزیابی کرد.
سیف زاده ادامه داد: هیئت مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با برنامه ریزی و بهره گیری از معاونتهای مالی، اداری و پشتیبانی، آموزش، خدمات مهندسی، شورای انتظامی سازمان و هم‌چنین روابط عمومی تمام تلاش خود را مصروف ارتقاء ارائه خدمات مهندسی به شهروندان استان، ایجاد تعامل گسترده با ادارات استان و افزایش دانش مهندسان به کار گرفته است.
منبع: پیام خبر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۹
443 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0