عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد

عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد

عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد ، اعلام شد. همه فعالیتهای اجرایی مجتمع مسکونی ناوک توسط مشاور انجام شده است

کد خبر: 010210010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۱ - ۷:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد ، اعلام شد. همه فعالیتهای اجرایی مجتمع مسکونی ناوک توسط مشاور انجام شده است

عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد

عدم تعهد سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد
نظام مهندسی ساختمان هیچ ‌گونه تعهدی نسبت به نشت فاضلاب مجتمع ناوک بجنورد ندارد
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی بیان کرد: همه فعالیتهای اجرایی مجتمع مسکونی ناوک توسط مشاور انجام شده است و نظام مهندسی در زمینه نشت فاضلاب در زیرزمین این مجتمع پنجاه و دو واحدی هیچ ‌گونه تعهدی ندارد.
نشت شدید فاضلاب در زیرزمین مجتمع پنجاه و دو واحدی ناوک در خیابان قیام جنوبی بجنورد مرکز خراسان شمالی طی چند روز اخیر در رسانه ها خبرساز شده که سبب ناراحتی ساکنان این مجتمع شده است.
طبق مشاهدات از این مجتمع؛ سازنده در حال تخلیه آب زیرزمین این مجتمع است و به گفته اهالی تاکنون بیش از پنجاه تانکر فاضلاب از این مجتمع تخلیه شده است و اهالی این مجتمع در حالت ناراحتی و استیصال به سر میبرند.
آتش نشانی بجنورد نیز در درباره احتمال وقوع حادثه در این مجتمع هشدار داده است و علی خوش رفتار معاون عملیات سازمان آتش نشانی بجنورد در بازدید از مجتمع ناوک؛ نفوذ طولانی مدت فاضلاب در ساختمان، انباریها، آسانسور و پله اضطراری این مجتمع هشدار داد و احتمال انفجار را به دلیل زنگ زدن لوله های گاز زیرین ساختمان را داده است.
کیان حصاری در این مورد بیان کرد: پیمانکار مجتمع مسکونی ناوک در سال ۱۳۹۱ مجوز انبوه سازی را از شهرداری بجنورد دریافت کرده و از طریق مشاور اقدام به ساخت و ساز کرده است و نظام مهندسی در ساخت این مجتمع هیچ ‌گونه نظارتی نداشته است.
حصاری ادامه داد: طبق ماده ۴۱ قانون نظام مهندسی به استثناء ساختمانهای دولتی، همه ساخت و سازها باید با نظارت سازمان نظام مهندسی احداث شوند و به غیر از این خلاف محسوب می گردد.
وی تصریح کرد: از نظر قانونی مشاور بعنوان طراح ساختمان، مسئولیتی کوتاه مدت دارد و بعد از اتمام کار دیگر هیچ مسئولیتی در قبال خرابی پروژه نمی پذیرد و این نظام مهندسی است که مسئولیتی مادام العمر در قبال پروژه دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی درباره روند دریافت مجوزها برای احداث ساختمان گفت: پروژه ای که احداث می گردد، در ابتدا دستور تهیه نقشه از شهرداری دریافت می کند و برای طراحی، کنترل نقشه، انتخاب ناظر و مجری به سازمان نظام مهندسی ارجاع داده میشود و شهرداری بعد از اتمام پروژه پروانه را صادر می کند.
وی گفت: مجری مجتمع مسکونی ناوک روند دریافت مجوزها را در سازمان نظام مهندسی طی نکرده است بنابراین نظام مهندسی در قبال این مشکل هیچ‌گونه تعدی ندارد و شهرداری بجنورد به عنوان متولی صدور مجوزها باید پاسخگو باشد.
خراسان شمالی با هشتصد و شصت و سه هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۰۱
429 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0