پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، بیان شد. مهندسان و مردم به این پویش بپیوندند

کد خبر: 991211007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، بیان شد. مهندسان و مردم به این پویش بپیوندند

پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

پویش نه به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها از زبان رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی
به پویش “نه” به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها بپیوندید
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه به راه اندازی پویش به پویش “نه” به ساخت و ساز خارج از مصوبه ها بگوییم نیز اشاره و دعوت کرد: مهندسان و مردم به این پویش بپیوندند.
علی اکبر رمضانی بیان کرد: دفتر کنترل خدمات مهندسی ساختمان در محل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان با اهداف اجرای ساخت و سازها طبق ضوابط ملی مقررات ساختمان و نقشه مصوب و جلوگیری از تخلفات در بخش ساخت و ساز، فعالیت خود را از امروز شروع کرد.
وی گفت: با استقرار این دفتر، دو تیم روزانه بازدیدهای دوره ای خود را از ساخت و سازهای در حال اجرا در سطح استان را انجام می دهند و گزارش ها را تهیه میکنند.
وی ادامه داد: گزارشات تهیه شده با نقشه های طراحی شده تطبیق داده میشوند و کنترل می گردند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هم‌چنین افزود: در صورتی که پیشنهاد و راهکاری نیاز بود به عوامل اجرایی ساختمان ( مجری و ناظر ساخت و ساز) برای رفع ایرادهای تشخیص داده شده، ارائه خواهند شد.
وی در ادامه به راه اندازی پویش #بهساختوسازهایخارجازنقشهمصوبنهبگوییم نیز اشاره و دعوت کرد: مهندسان و مردم به این پویش بپیوندند.
وی در همین خصوص گفت: در حالی‌که ساخت و سازهای خارج از نقشه مصوب، ضررهای جبران ناپذیری را به پیکره شهری وارد می کند، با این وجود، جریان این موضوع به منبع درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شده است.
رمضانی افزود: در صورتی که قرار است تا در نقشه مصوب تغییراتی اعمال گردد، باید از روال قانونی آن یعنی طرح موضوع در کمیسیون ماده پنج و اخذ تصویب این کمیسیون انجام گردد، نه اینکه ساخت و سازی خلاف نقشه مصوب اجرایی بشود و مسئله با ارسال پرونده تخلف به کمیسیون ماده صد و پرداخت جریمه حل گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: درخواست تغییرات در ساخت و ساز باید در کمیسیون ماده پنج بررسی گردد و مصوبه اخذ کند و این در حالی است که این روال قانونی در استان رعایت نمی شود و این تقاضاها به کمیسیون ماده پنج ارجاع نمیشوند.
وی تصریح کرد: با آغاز فعالیت دفتر کنترل کیفیت خدمات مهندسی استان تلاش بر این است که از ساخت و سازهای دارای ایراد و خلاف نقشه مصوب جلوگیری شوند.
وی در بخش دیگری از سخن خود، از راه اندازی دفاتر اجرا در استان نیز خبر داد و افزود: در استان به مهندسان اجرا دو ماه فرصت داده شده است تا آدرس محل دفتر خود را بمنظور سهولت در مراجعه کارفرمایان به سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ادامه داد: این اقدام بر ارتقای کیفیت خدمات مهندسان و تکریم ارباب رجوع بسیار موثر است.
رمضانی در پایان گفت: در سال جاری برای پیوند میان معماری تجربی و ایده و خلاقیت معماری امروز هم‌چنین انتقال تجربیات و خلاقیت میان معماران دیروز و امروز در استان، خانه گفتمان را راه اندازی کردیم.
رمضانی هم‌چنین خاطر نشان کرد: در سال جاری زمینی برای احداث ساختمان اکوپارک مهندسان استان با رویکرد تفریحی و آموزش را تامین و ساختمانی را برای برگزاری دوره های آموزشی برای مهندسان استان را نیز افتتاح کردیم.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۹
426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0