جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه جلسه خبری رئیس و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد

جلسه خبری رئیس و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بمناسبت سال روز زلزله رودبار و منجیل در تاریخ پنج شنبه یکم خرداد ماه نودو شش در محل سازمان برگزار شد.

کد خبر: 960403016 تاریخ انتشار: شنبه ۳ تیر ۹۶ - ۱۲:۰۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،جلسه خبری رئیس و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بمناسبت سال روز زلزله رودبار و منجیل در تاریخ پنج شنبه یکم خرداد ماه نودو شش در محل سازمان برگزار شد.جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

جلسه خبری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین بمناسبت سالروز زلزله رودبار و منجیل در جمع رسانه‌های گروهی بیان كرد: در پی ركود بازار مسكن بسیاری از مهندسین شاغل در صنعت ساختمان با معضل بیكاری مواجه شدند و برخی هم به ناچار مشاغل دیگری روی آورده‌اند.
مهندس وثیق نیا با اشاره به ظرفیتها و تواناییهای سازمان گفت : سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای ظرفیتها و پتانسیل بالایی است که متاسفانه تا به امروز از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده نشده است و سازمان بدلیل ارتباط مستقیم با ذینفعان و ذینفوذان و برخورداری از طیف جمعیتی وسیعی که مرتبط با خود میبینند میتواند حلقه واسط و تعامل ساز میان دستگاهها و سازمانهای مربوطه باشد .
وی در ادامه نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته در بحث حقوق بهره برداران و حضور متخصصین استان قزوین بعنوان پایلوت اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان فعالیت نماید عنوان کرد : مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان در راستای بهره بری هرچه بیش تر از ساختمانها و هم چنین پیش گیری از بروز فجایع گرداوری شده است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترسیم چشم انداز مبحث صدور خدمات فنی و مهندسی در برنامه های سازمان نظام مهندسی ساختمان و نقشی که میتواند در ایجاد اشتغال مهندسان داشته باشد ادامه داد : صدور خدمات فنی و مهندسی بایستی از جایگاه بالاتری در اندیشه مدیران قرار گیرد و ظرفیتهای قانونی مناسبتری برای این مهم به وجود آید و برای رسیدن به توسعه پایدار هرگز نباید از صدور خدمات فنی و مهندسی غافل بود .


مهندس فرشته محمد بیگی، عضو هیئت رییسه و دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این جلسه از وجود ضعفهایی در زیرساختهای تاسیساتی آسانسورهای موجود در استان انتقاد كرد و گفت: در خال حاضر تحقیق و مطالعات خوبی در گروهها و کمیته های تخصصی سازمان بر روی انرژیهای پاک انجام شده است و سازمان آماده هم کاری با سایر نهادها جهت اشتراک گذاری این مطالعات است. ایشان در ادامه به نقش پررنگ مهندسان در بالابردن بهره وری در ساختمان ها اشاره نمودند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

 

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانشمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۶
1547 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0