جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل

جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل

جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل ، در سال نود و شش اعلام شد. با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه سه سقف دیگر به سازه اضافه می ‌شود

کد خبر: 010304011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ خرداد ۰۱ - ۱۰:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل ، در سال نود و شش اعلام شد. با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه سه سقف دیگر به سازه اضافه می ‌شود

جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل

جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان متروپل
جزئیات تازه از تبانی مالک و شهرداری برای صدور غیرقانونی پروانه ساختمان “متروپل” در سال نود و شش
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان با یادآوری این ‌که پروانه ساختمانی متروپل غیرقانونی بوده است،‌ ادامه داد: با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه سه سقف دیگر به سازه اضافه می ‌شود.
کوروش خواجوی گفت: تیرماه سال نود و شش، پروانه ساختمانی پروژه متروپل صادر می ‌گردد؛ ولی این پروانه از نظر قانون نظام مهندسی ساختمان غیرقانونی بوده است، چرا که در واقع با امضای یک شرکت مهندس مشاوری به‌ عنوان (ن) بوده که از وزارت راه و شهرسازی مجوز نداشته است.
خواجوی تصریح کرد: قاعدتا شهرداری نباید برای این پروژه، پروانه صادر می ‌کرد، اما با توجه به روابط مالک و تحت عنوان نقشه های فراظرفیتی پروانه ساختمانی صادر می ‌گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: شرکت مشاور برای این‌ که به کارش ظاهر قانونی بدهد،‌ امضای یک سری از مهندسان ناظر و طراحی سازمان نظام مهندسی را می ‌گیرد و به آنها می ‌گوید این نقشه‌ها را می‌ خواهیم به نظام مهندسی ببریم.
وی اظهار داشت: پس از این ‌که طراحان متوجه می‌ شوند نقشه‌ ها قرار نیست به نظام مهندسی برود طی یک نامه کتبی انصراف و عدم اعتبار این نقشه‌ها را اعلام می‌ کنند. این مهندسان می ‌گویند در این پروژه هیچ نقشی نداریم. از طرف دیگر نظام مهندسی ساختمان آبادان هم طی نامه‌ای به شهرداری این موضوع را اعلام و خواستار توقف پوژه متروپل می ‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: اما متاسفانه بعد از یک مدتی که شهرداری و مالک مقاومت کردند در نهایت قانع شدند که ناظران مهندسی معرفی گردند. در آن مقطع سیاست نظام مهندسی این بود از هر مرحله‌ای که اجازه دهند به پروژه ورود کند بتواند از همان جا کارش را دنبال کند. در ادامه ناظران گزارش‌ می‌دهند سازه پروژه مشکل دارد.
خواجوی گفت: ساختمان طبق همان نقشه اولیه شرکت مشاور «ن» ۹ سقف بود،‌ اما با توجه به توافق با شهرداری برای پرداخت جریمه، سه سقف دیگر به این سازه اضافه می‌ شود. مهندسان ناظر بلافاصله این وضعیت را به شهرداری گزارش داده و خواستار توقف ساخت پروژه تا بررسی وضعیت سازه‌ای و لزوم مقاومت‌سازی آن می ‌شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان ادامه داد: آخرین گزارش مربوطه سی و یکم فروردین امسال نسبت به سه طبقه هشدار داده است. این گزارش ششم اردیبهشت امسال در دبیرخانه شهرداری ثبت شده است.
خواجوی با عنوان این‌که شهرداری اعتنایی به این گزارش نمی‌کند، گفت: ظاهرا در تاریخ پانزدهم اردیبهشت شهرداری طی نامه‌ای به مالک اعلام می ‌کند مانعی برای ساخت و ساز وجود ندارد و می ‌تواند آنرا ادامه دهد. در کنار این اداره کل راه و شهرسازی طی نامه‌ای به شهرداری نسبت به عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در سازه متروپل هشدار داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: اسکلت سازه متروپل بتی و سقف آن وافل بوده است. در مقطعی هم یکی از کارشناسان مطلع از سازه بازدید کرده و درباره سقف وافل تذکر جدی به مالک ساختمان متروپل داده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ خرداد ۰۱
418 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0