توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ، صورت گرفت. مسئولان شرکت گاز استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت ارائه خدمات بهتر به توافقات جدیدی دست یافتند

کد خبر: 990431007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۷:۰۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ، صورت گرفت. مسئولان شرکت گاز استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت ارائه خدمات بهتر به توافقات جدیدی دست یافتند

توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان
مسئولان شرکت گاز استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت ارائه خدمات بهتر به توافقات جدیدی دست یافتند.
در جلسه هم اندیشی مسوولان شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان که در شرکت گاز برگزار گردید، در مورد مسائل فی مابین، توسعه تعاملات و همکاری‌های دو مجموعه بحث و تبادل نظر گردید.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سلسله جلسات، بیان کرد: براساس دستورالعمل مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی شرکت ملی گاز ایران، از ابتدای شهریور ماه سال‌جاری نظارت بر اجرای سیستم لوله کشی داخلی تمامی مشترکین عمده صنعتی، کشاورزی و دام و طیور و … به سازمان نظام مهندسی واگذار خواهد شد.
علوی، با اشاره به اهمیت موضوع نظارت بر اجرای سیستم لوله کشی داخلی تمامی مشترکین، گفت: لازم است تا در این حوزه ناظرین گاز واجد شرایط، توسط سازمان نظام مهندسی معرفی شوند تا دوره های آموزشی مورد نیاز، به صورت مرحله ای برای آنها برگزار شود.
علوی، با اعلام آمادگی مجموعه شرکت گاز استان اصفهان برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های مشترک در راستای خدمت به مردم، گفت: لازم است بمنظور بازآموزی و به روز کردن اطلاعات ناظرین گاز و نیز معرفی ناظرین برتر، هر ساله جلسه مشترکی با هماهنگی و توافق دو مجموعه، تشکیل شود.
هم‌چنین رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان اصفهان، نیز با تشکر از زحمات ارزشمند مدیر عامل و سایر مسوولان شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به حفظ جان و ایمنی شهروندان، عنوان کرد: خوشبختانه در این مورد، اقدامات خوبی در حوزه نظارت گاز و هماهنگی فی مابین انجام گرفته است.
عسگری، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، همواره بدنبال ارتقای کیفیت خدمات فنی مرتبط با ساختمان بوده و همین امر سبب ایجاد تحول در ساخت و سازها از جمله سیستم‌های لوله کشی گاز شده است که حتی در روستاهای دورافتاده استان نیز شاهد این‌گونه توسعه خدمات فنی و مهندسی هستیم.
قابل ذکر است، در این جلسه هم اندیشی مقرر شد؛ شابلونهای تهیه شده جهت نصب کنتور بصورت استاندارد و با نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی و توسط مجریان لوله کشی گاز مورد بهره برداری قرار گیرد و کنتور و رگلاتور مشترکین توسط مجریان و با نظارت سازمان نظام مهندسی با رعایت ارتفاع استاندارد نصب شود.
و در صورت مشاهده ارتفاع نا مناسب می بایست موضوع جهت اصلاح سیستم لوله کشی به سازمان نظام مهندسی ارجاع شود و از نصب کنتور خودداری گردد.
مقرر گردید، براساس استاندارد های تعریف شده و رعایت الزامات مسائل فنی و ایمنی توسط سازمان نظام مهندسی، امکان گازرسانی به گل‌خانه‌هایی که اسکلت چوبی دارند نیز فراهم شود.
قابل ذکر است، در مورد تفکیک کنتور، مصوب شد؛ ادارات و مناطق گازرسانی سطح استان، مشترک متقاضی را به سازمان نظام مهندسی ارجاع کنند و مسایل فنی و حقوقی نظیر اخذ رضایت سایر مالکین ساختمان و….صرفاً توسط سازمان نظام مهندسی تصمیم گیری شود.
هم چنین، با توجه الزامات ایمنی و فنی در مورد نصب علمک ها مقرر شد؛ امکان تخصیص سی کنتور جداگانه در مجتمعهای مسکونی سی واحد ی امکان پذیر باشد و برای مجتمعهای بالاتر از این تعداد علمک باکنتور ورگلاتور با فشار ۲ psi نصب شود.
منبع: پیام فوری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
692 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0