توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان ، صورت گرفت. در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و انجمن انبوه سازان بر تشکیل کارگروهی برای پیشبرد اهداف مشترک تاکید گردید

کد خبر: 990520009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹ - ۸:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان ، صورت گرفت. در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و انجمن انبوه سازان بر تشکیل کارگروهی برای پیشبرد اهداف مشترک تاکید گردید

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انجمن انبوه سازان
در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و انجمن انبوه سازان بر تشکیل کارگروهی برای پیشبرد اهداف مشترک تاکید گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، در نشست مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انجمن انبوه سازان قم، بیان کرد: برگزاری این نشست، در راستای رسیدن به نقاط مشترک در زمینه رونق و جهش تولید مسکن در استان قم مهم است؛ هر چند که در گذشته برخی مشکلات در ارتباط کاری بین سازمان و مجمع انبوه سازان وجود داشته ولی در سال‌های اخیر نشست های مشترک خوبی بین طرفین برگزار و تفاهم نامه ای نیز در این راستا تنظیم شد که امیدوار هستیم این همکاریها تداوم داشته باشد.
امین مقومی افزود: پیشنهاد میشود تا کارگروهی متشکل از نمایندگان هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و انجمن انبوه سازان قم تشکیل گردد و موضوعات مرتبط با طرفین در این کارگروه بحث و بررسی و تصمیمات لازم برای پیشبرد اهداف اتخاذ گردد.
وی با عنوان این که همراهی و حمایت از کارآفرینان همواره از موضوعات مورد توجه این سازمان است، ادامه داد: امروز هزینه های خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم کم‌تر از میانگین آنچه در مبحث دوم آمده، است و از طرفی نیز سازمان با تشکیل کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری حمایتهای قابل توجهی از پروژه های بزرگ استانی کرده که در مجموع این اقدامات سبب شده تا توان مهندسی در استان قم نهادینه و این باور بین سرمایه گذاران تقویت گردد که مهندسان استان در رشته های مختلف توانمندی و تخصص خوبی دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: امروز انجمن انبوه سازان و هم‌چنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ظرفیت و ارتباطات خوبی با مجموعه های مرتبط در کشور دارند که با برنامه ریزی و بهره برداری از این ظرفیت میتوان کارهای مشترک بزرگی در سطح استان و کشور انجام داد و این امر دور از دسترس نیست که البته لازمه آن همکاری و همراهی متقابل است.
مقومی گفت: باید به سمت اقدامات بزرگی همچون صدور خدمات مهندسی و تکشیل کنسرسیومهای مشترک حرکت کنیم و سایر موضوعات مورد انتظار طرفین نیز در چهارچوب قانون قابل حل است، هر چند که بنظر میرسد در برخی موارد نیازمند اصلاح قوانین هستیم.
مقومی تصریح کرد: باید مسائل و چالشهایی که در گذشته بین مجمع انبوه سازان و نظام مهندسی مطرح بوده به فراموشی سپرده شود و برای انجام اقدامات مشترک و آینده بهتر تلاش کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با عنوان این که قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان سابقه بیست و پنج ساله دارد افزود: این قانون جز قوانین مترقی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب بوده که البته ممکن است بخشهایی از آن مغفول مانده باشد از جمله ماده بیست و نهم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که مربوط به صنوف دخیل در امر ساخت و ساز است.
مجتبی بیگدلی، رییس انجمن انبوه سازان استان قم نیز در این نشست، بیان کرد: امروز موضوعات بسیار مهم و کلانی در عرصه عمران و آبادانی استان و کشور وجود دارد که مجموعه هایی همانند نظام مهندسی ساختمان و انجمن انبوه سازان باید نسبت به آن اظهار نظر داشته و پیشنهاداتی تخصصی خود را ارائه دهند.
بیگدلی ادامه داد: موضوع مجریان ذیصلاح مهم است که این امر مورد توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان است و انبوه سازان نیز میتوانند در این عرصه نقش آفرین باشند و نباید اجازه داد تا افرا غیر متخصص به عرصه ساخت و ساز ورود کنند.
وی با تاکید بر این که مسائل طرفین بین سازمان و انحمن انبوه سازان قابل حل است، تصریح کرد: امروز نظام مهندسی ساختمان استان قم در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و انجمن انبوه سازان استان نیز فعالیتهای خوبی در عرصه ساخت و ساز و تولید مسکن داشته که اجرای پروژه مهم مسکن مهر در قم از جمله آنان است.
وی تصریح کرد: اقدامات بزرگی میتوان در قم رقم زد که این امر نیازمند همراهی و مشارکت متقابل بین سازمان و انبوه سازان است و توانمندیهای زیادی در این زمینه در استان قم وجود دارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۹۹
575 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0