سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی

سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی

سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی ، خطرات جانی و یا اتصال برق به کل بدنه ساختمان است

کد خبر: 000129006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ فروردین ۰۰ - ۱۱:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی ، خطرات جانی و یا اتصال برق به کل بدنه ساختمان است

سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی

سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی عاملی جهت آتش سوزی
هشدار کمیسیون برق سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد:
راه اندازی کولرهای آبی و خطرات در کمین بهره برداران
هر گونه سهل انگاری در راه‌اندازی، تعمیر و آماده‌سازی کولرهای آبی ممکن است خطرات جانی، آتش سوزی و یا اتصال برق به کل بدنه ساختمان را سبب گردد.
کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در نشست اخیر خود، برای پیش‌گیری از هرگونه خطرات احتمالی در این زمینه با توجه به گرم شدن نسبی هوا و شروع راه اندازی کولر ها، از مهندسین برق درخواست کرد تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گیرند و مردم نیز برای این منظور از برقکار های متخصص و دارای مهارت کافی استفاده و بدانند که هرگونه سهل انگاری در این زمینه ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.
برای تغذیه برق کولر لازم است ۳ رشته سیم مجزا از جعبه فیوز تا کلید کولر و بدون اشتراک با سایر مدارهای برق مورد استفاده قرار گیرد. هم‌چنین از محل کلید کولر تا جعبه تقسیم داخل کولر، استفاده از یک کابل پنج رشته ای مناسب الزامی است.
در هنگام راه اندازی کولر نیز قبل از هر گونه اقدامی لازم است ایزولاتور ۴ پل مربوط به برق کولر قطع و سرویس انجام گیرد.
در این گزارش تاکید شده است که در زمان آماده سازی کولر برای استفاده نیز باید دقت گردد که پاشش آب در هیچ قسمت از کولر با مدار برق تداخل نکند.
در خاتمه گزارش از مردم استان خواسته شده است برای عملکرد بهتر کولر و صرفه جویی در آب و برق و نیز دریافت هوای مطبوع، حتماً از سایه بان کولر استفاده کنند.
لازم به ذکر است متأسفانه هر ساله با گرم شدن هوا و شروع راه اندازی کولر ها، برخی سهل انگاری ها سبب خسارت های مالی و جانی برای افراد شده است.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ فروردین ۰۰
395 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0