مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی

مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی

مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی ، به ظرفیت موجود جامعه مهندسی خیلی پرداخته نشده است

کد خبر: 001017011 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ دی ۰۰ - ۵:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی ، به ظرفیت موجود جامعه مهندسی خیلی پرداخته نشده است

مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی

مغفول ماندن ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه استان خراسان شمالی
مغفول ماندن ظرفیت نظام مهندسی در توسعه استان خراسان شمالی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در دیدار با استاندار خراسان شمالی به ظرفیت ‌های نظام مهندسی جهت توسعه استان اشاره و بیان کرد: به ظرفیت موجود جامعه مهندسی خیلی پرداخته نشده است.
«کیان حصاری» ادامه داد: مسئولیت مهندسان مادام العمر است و تا زمانی که بنایی سرپاست مهندس نسبت به آن تعهد و مسئولیت دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: این حجم از مسئولیت و خدماتی که جامعه مهندسان ساختمان ارائه می دهند با تعرفه خدمات و سطح رفاه این جامعه همخوانی ندارد.
حصاری با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با پنج هزار و سیصد نفر عضو بزرگ ترین سمن مردم نهاد استان است، گفت: متاسفانه این درصد بالایی از این جامعه با مشکلات معیشتی روبرو هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی به اشتغال زایی بالای صنعت ساختمان اشاره و بیان کرد: بودجه عمرانی سال گذشته کشور با این میزان اشتغالزایی تناسبی ندارد.
حصاری با اشاره به مشخص شدن تعرفه خدمات ساخت و ساز در پایان هر سال، ادامه داد: سال گذشته افزایش نرخ مصوب نشد و ما خواهان تصویب و یکسان سازی نرخ بهای خدمات در تمام کشور هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی به دستورالعمل تعارض منافع نیز پرداخت و گفت: این دستورالعمل در رابطه با ارکان اصلی‌ و همچنین امورات جاری سازمانها گره ایجاد کرده است.
ضرورت فرهنگ سازی ساخت و ساز اصولی برای کیفیت بهتر زندگی
استاندار خراسان شمالی بیان کرد: فرهنگ سازی در باب ساخت و سازهای اصولی باید انجام شود تا مردم به طراح ساختمان ‌ها و مهندسان ناظر اعتماد کنند.
«محمدرضا حسین نژاد» در جمع اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان و اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان گفت: با ساخت و سازهای اصولی شاهد کیفیت بهتر زندگی خواهیم بود لذا به نظرات تخصصی مهندسان در کمیسیون ها نیز توجه جدی گردد.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت قانونی برای هر نوع موضوعی ضروری است.
حسین نژاد افزود: پی‌گیری موضوعات و دستور العمل ها نباید احساسی باشد.
وی گفت: گریز از خدمات مهندسی در برخی شهرهای تازه تاسیس دیده می شود در حالی که با فرهنگ سازی می توانیم این مسئله را القا کنیم که با خدمات مهندسی صرفه جویی در ساخت و ساز صورت خواهد گرفت.
حسین نژاد، مهندسان نظام مهندسی را از افراد مهم در جذب گردشگر و ترغیب سرمایه گذاران دانست و افزود: مهندسان می توانند با فراهم کردن جاذبه هایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قالب ایده پردازی و خلاقیت استان را بیشتر معرفی کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۰۰
270 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0