لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس

لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس

لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس ، از طرف رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان شد

کد خبر: 000423005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ تیر ۰۰ - ۸:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس ، از طرف رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان شد

لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس

لزوم تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان توسط شرکت آستان قدس
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد:
شرکت آستان قدس پروژه سیمان سمنگان را تعیین تکلیف نماید
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی اظهار داشت: شرکت آستان قدس پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان را تعیین تکلیف کند.
سجادی، با اشاره به اینکه ساخت سیمان سمنگان از سال هشتاد و شش در این استان شروع شده است، گفت: ساخت این پروژه بعد از چهل درصد پیشرفت فیزیکی بنا به برخی از علل همچون اعلام اینکه ساخت واحد تولیدی سیمان صرفه اقتصادی ندارد و … متوقف گردید.
سجادی افزود: حدود چهارده سال از شروع ساخت این پروژه می گذرد ولی هم‌چنان این پروژه در شهرستان مانه و سملقان نیمه کاره رها شده است به طوری که در حال حاضر ساختمانهای آن در حال خراب شدن است.
وی با عنوان اینکه در ابتدای اجرای این پروژه حدود پنج معدن آهک و مارن برای این پروژه بلوکه شده است، ادامه داد: مساحت این معادن بطور کلی حدود بیست و پنج کیلومتر است و اگر آستان قدس قصد ادامه اجرای پروژه را ندارد حداقل معادن را آزاد کند تا مورد استفاده سایر بخشها قرار گیرد.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر شهرستان راز و جرگلان تولید شن و ماسه ندارد که با آزادسازی این معادن میتواند واحدهای تولیدی شن و ماسه را در آن منطقه ایجاد کرد و این امر سبب میشود تا هزینه خرید مصالح ساختمانی برای مردم منطقه کم‌تر گردد.
لازم به ذکر است سال گذشته در استان نشستی با مسئولان مرتبط شرکت آستان قدس برای تعیین تکلیف پروژه سیمان سمنگان برگزار و در آنجا اعلام گردید که شاید پروژه تغییر و در آنجا فعالیتهای مربوط به گیاهان دارویی و فرآوری انجام گردد.
ولی پس از گذشت چند ماهی دوباره اعلام گردید که آستان قدس تصمیم بر این دارد تا پروژه سیمان را در آنجا ادامه دهد ولی هنوز خبری از شروع مجدد فعالیت ساخت و ساز در آنجا نیست.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۰۰
820 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0