برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خراسان رضوی

برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خراسان رضوی از برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد و با حضور مقامات کشوری خبر داد.

کد خبر: 971004010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۹۷ - ۳:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ منبع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خراسان رضوی از برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد و با حضور مقامات کشوری خبر داد.

برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد

برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد

گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور  به میزبانی مشهد برگزار می گردد

محمدعلی قنادزاده ظهر امروز در جلسه خبری در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: دوره جدید مدیریتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی از ۱ ماه و نیم قبل شروع شده و رویکردمان در دوره جدید مدیریتی این سازمان افزایش تعامل و همکاری با سازمان‌ های دولتی و غیردولتی بوده است.
وی با عنوان این که تجربه، تخصص، تدبیر، تعامل و توکل پنج شاخصه اصلی دوره مدیریتی جدید این سازمان است، ادامه داد: حضور کارشناسان و نخبگان و همکاری مستمری با دانشگاه ‌ها، جهاد کشاورزی و دیگر مجموعه‌ ها داریم و به فرموده مقام معظم رهبری حوزه کشاورزی نقش ویژه‌ای در تامین سفره سالم و حفظ سلامت جامعه دارد و عمل به این مهم در دستور کار مسئولان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی قرار گرفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: بیست و دو درصد سهم اشتغال کشور مربوط به کشاورزی بوده و این عدد در استان و مشهد بیش از این میزان است و حتی در برخی شهرستان ‌ها تا چهل درصد هم رسیده و هفده هزار و پانصد و پنجاه نفر در شانزده گرایش مختلف کشاورزی در سامانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند و به عضویت این مجموعه در آمده‌اند.
قنادزاده افزود: بدنبال ایجاد شبکه اعتماد در میان دو گروه کشاورزان و بهره‌برداران هستیم و اعتماد بزرگ ترین سرمایه اجتماعی بوده و در سطح استان بیست و نه نماینده در بیست و هشت شهرستان خراسان رضوی داریم.
وی با عنوان این که اعضای این سازمان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می ‌شوند، گفت: اهداف ما در ایجاد خدمات رفاهی مستمر و شایسته و کسب و کار ثابت و پایدار بوده و در زمینه تقویت مباحث فنی رشته‌ های گلخانه‌ای و علوم دام از تجربه کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بهره‌مند گردیم و حتی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده‌ایم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار داشت: یک سوم جمعیت شهر مشهد که معادل ۱ میلیون و دویست هزار بوده حاشیه‌نشین هستند و در تلاش هستیم امتیازات ویژه‌ای هم برای کسانیکه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را دارند تا مشکلات و آسیب ‌های موجود در مناطق حاشیه شهر هم کاهش یابد.

برگزاری گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور به میزبانی مشهد

قنادزاده ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در سال گذشته چهارصد و هشتاد و هفت مورد موافقت اصولی، پروانه ساخت و پروانه بهره‌برداری صادر کرده که براساس رتبه‌بندی‌ها در رتبه سوم کشور قرار دارد و تنها استانی هستیم که پروانه دام روستایی را صادر کرده و شاهد رشد قابل توجهی در اشتغال روستایی و ماندگاری روستائیان در روستاهای محل سکونتشان بودیم و در حوزه اشتغال هم همکاری مستمری با فارغ‌التحصیلان کشاورزی داریم و بطور مثال در حوزه دام صد و پنجاه ناظر همکاری دارند؛ هم چنین در بحث ابطال ‌ها هم عددش تک‌رقمی بوده و پائین ‌ترین آمار کشور را در این زمینه داشته‌ایم.
وی با اشاره به این که سیاست‌گذار بخش اشتغال دولت و وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: ما بعنوان نیرویی محرک در مسیر حرکت بهتر دولت و وزارتخانه مربوطه در حوزه اشتغال قدم برداریم و در مجموعه خود نخبگان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را پرورش می‌ دهیم و با وجود بحران خشکسالی و کم ‌آبی رتبه اول کشور در تولیدات کشاورزی و دامی بوده‌ایم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بهره‌وری در استان نگران‌کننده بوده و بطور مثال در بحث گندم تناژ ده تنی به ۳٫۵ تن کاهش یافته است، آن هم در شرایطی که انتظار رسیدن به دوازده تن را داشتیم و متاسفانه افزایش مشکلات و عدم رسیدگی مناسب کاهش بهره‌وری را بهمراه داشته است.
قناد زاده گفت: توان خود بر افزایش توانمندی مسئولان فنی، کشاورزان و دامداران متمرکز کرده‌ایم و نسبت به تقویت این گروه ‌ها در جهت تحقق افزایش بهره‌وری تلاش ویژه کرده ایم.
وی با عنوان این که مخالف انتقال آب از دریای عمان به خراسان هستم، افزود: این موضوع نیازمند بازه زمانی پانزده ساله بود و آب ورودی‌ای که قرار است با این انتقال به مشهد برسد، هفتصد و پنجاه میلیون متر مکعب بوده و عدد بالایی نیست، آن هم در شرایطی که هفت میلیارد متر مکعب نیاز بخش کشاورزی استان است و از این میزان دویست و بیست میلیون متر مکعب آن نیاز مصارف خانگی بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی یاد آور شد: یکی از مجموعه‌ هایی که ارتباط خوبی با مدیران آن داریم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بوده، در قدم نخست این همکاری ‌های جدید، گردهمایی ملی مدیریت آب در شرق کشور را با حضور مقامات ملی و استانی در روز ۴ شنبه دوازدهم دی ماه نود و هفت و از ساعت پانزده تا بیست در تالار اجتماعات ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار می گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۷
754 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0