اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها

اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها

اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها ، در يزد در روزهاي ۴ شنبه و ۵ شنبه 27 و 28 مهر 1401 برگزار گردید

کد خبر: 010807013 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آبان ۰۱ - ۱۱:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها ، در يزد در روزهاي ۴ شنبه و ۵ شنبه ۲۷ و ۲۸ مهر ۱۴۰۱ برگزار گردید

اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها

اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها
اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان و نشست روساي سازمان نظام مهندسي استانها در يزد برگزار گردید.
اجلاس ملي سازندگان حرفه اي مسکن و ساختمان در روزهاي ۴ شنبه و ۵ شنبه ۲۷ و ۲۸ مهر ۱۴۰۱ در شهر يزد برگزار گردید.
اين اجلاس با حضور حامد ماني فر مدير کل دفتر کنترل مقررات ملي ساختمان، محمدرضا باهنر دبير کل جامعه اسلامي مهندسين کشور، استاندار يزد، مدير کل اداره راه و شهرسازي استان يزد و ساير مقامهاي کشوري و استاني در ۲ روز برگزار گردید. در حاشيه اين اجلاس نمايشگاه هاي صنعت ساختمان و دوره هاي کارگاهي مجازي و حضوري توسط اساتيد برجسته کشوري با هدف ارتقاي سطح علمي و با امتياز ارتقاي پايه مجريان  (سازندگان) و واقعى نمودن و افزايش کيفيت خدمات مهندسى خصوصا در بحث اجرا  تشکيل شد.
در روز اول اجلاس ماني فر، مدير کل دفتر مقررات ملي ساختمان در سخنراني خود ضمن اشاره به بازنگرى و ويرايش مباحث ۷ و ۸ و ۹ و ۱۵ و ۱۷ افزود صلاحيتهاى جديد در بحث گودبردارى، ژئوتکنيک، بهسازى و هم چنين مباحث مقررات ملى در مقوله هاى شهرسازى، ترافيک و بهسازى به زودى ابلاغ خواهد شد.
وي اظهار اميدواري کرد با تعريف صلاحيت هاي فوق تخصصي بتوان کيفيت ساختمان سازي کشور را هر چه بيشتر ارتقا داد و از ظرفيتهاي خوب موجود در حوزه انساني در تخصص ساختمان سازي حرفه اي استفاده کرد.
باهنر نيز در سخنراني اين اجلاس مشکل مسکن را محدود به کمبود عرضه ندانست و حل آنرا منوط به آينده پژوهي جهت بهبود شرايط عنوان کرد.
باهنر از مهندسين کشور خواست آينده پژوهي دقيقي براي نياز به نسل آينده کشور انجام دهند و در حوزه هاي مختلف زندگي طبق تحولات فناوري و تکنولوژي طرح هاي متناسب ارائه دهند.
لازم به ذکر است جلسه هم انديشى روساى سازمان ها نيز در روز دوم اجلاس برگزار گردید که مهندس مقتدايي معاون دفتر توسعه مهندسي وزارت راه و شهرسازي در آن حضور داشت.
اين نشست که با حضور شکيب سرپرست شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي کشور و روساي سازمان هاي نظام مهندسي استان‌ها در روز پنج‌شنبه بیست و هشتم مهر ۱۴۰۱ در شهر يزد برگزار گردید، پيرامون مباحث مختلف از جمله چالشهاي پيش روي سازمان نظام مهندسي بحث و تبادل نظر گردید و هر یک از روساي سازمان هاي نظام مهندسي استان ها به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
پي گيري شناسنامه فني و ملکي، تعيين تکليف موضوع تعارض منافع، اصلاح قانون نظام مهندسي، تعامل راه و شهرسازي و سازمانها و …. از جمله موضوعات مطرح شده در اين نشست بود. هم چنين روساي سازمان نظام مهندسي استان ها خواستار تسريع در تشکيل رسمي شوراي مرکزي و ابلاغ حکم رياست اين شورا و تشکيل هيئت رئيسه آن جهت پي گيري رسمي و قانوني مطالبات و موضوعات کلان سازمان شدند.
بلاتکليفى سازمان نظام مهندسى کشور به علت تعلل در ابلاغ حکم رياست سازمان و به تبع آن تعيين نشدن  هيات رئيسه و تشکيل نشدن جلسات بصورت رسمى موجب مغفول ماندن خواسته هاى بحق اعضا در مباحث مختلفى چون شرح و تعرفه خدمات مهندسى، شناسنامه فنى و ملکى، تعارض منافع و هم چنين بلاتکليفى در گروهها و کميسيون هاى تخصصى و موضوعى و ارکان سازمان مانند بازرسان، شوراى انتظامى، هيات مديره و کارمندان شده که آسيبهاى جدى به سازمانها وارد نموده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۰۱
168 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0