با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم شهرداری‌ ها براساس قوانین مسئول کنترل ساختمان هستند

گردهمایی ملی نگه داری از ساختمانها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر به بنده دستور دادند در رابطه با منع حضور مهندسینی که در بخشهای دولتی فعالیت میکنند، اقدام گردد.

کد خبر: 961027015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ دی ۹۶ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر به بنده دستور دادند در رابطه با منع حضور مهندسینی که در بخشهای دولتی فعالیت میکنند، اقدام گردد.گردهمایی ملی نگه داری از ساختمانها

گردهمایی ملی نگه داری از ساختمانها

گردهمایی ملی نگه داری از ساختمانها

گردهمایی ملی نگه داری از  ساختمانها

حامد مظاهریان ­در گردهمایی ملی نگه داری از ساختمانها با نگاهی به حادثه پلاسکو­ با بیان اینکه تمام حرف آیین نامه کنترل ساختمان اینست که مسئول کنترل ساختمان کیست؟ ادامه داد: تمام اختلافهای موجود حول و حوش آیین نامه اصلاح کنترل ساختمان مربوط بهمین مسئولیت است.
مظاهریان افزود:  قبل از قانون نظام مهندسی باید آیین نامه اصلاح کنترل ساختمان را داشته باشیم .
وی اظهار داشت: مسئول این موضوع کیست؟ براساس قانون وزارت راه مسئول نیست. سازمان نظام مهندسی در تصوری این مسئولیت را بعهده خودش میدانست. سازمان نظام مهندسی میگوید در نسخه دیگر در آیین نامه ما را مسئول ساختمان قرار دهید.
مظاهریان با اشاره به این که ادعای این آیین نامه اینست که مسئول کنترل ساختمان، دولت محلی است، یعنی شهرداریها، تصریح کرد : شهرداری چگونه پروانه صادر میکند ولی نمیتواند ساختمان را کنترل کند. هزار و سیصد شهر داریم که نهاد شهرداری بر مبنای رای مردم پروانه ساختمانی میدهد و قدرت آن را دارد که جلوی تخلفهای این بخش را بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه قانون ماموریت به شهرداری داده که وارد یک ساختمان شود و آن را تعطیل کند، گفت: دولتهای محلی در تمام دنیا مسئول کنترل ساختمان هستند.
معاون وزیر راه و شعرسازی با اشاره به این که آیین نامه اصلاح ساختمان می گوید مسئول ساختمان کیست، خاطر نشان کرد: معاون حقوقی رییس جمهوری در نشستی به اتفاق آرا اعلام کرد که مسئول کنترل ساختمان با قوانین مذکور شهرداری هستند.

گردهمایی ملی نگه داری از ساختمانها

وی اظهار داشت: شهرداریها براساس قوانین مسئول کنترل ساختمان هستند و هیچ حقوقدانی به این موضوع ایراد نگرفته است.
مظاهریان با اشاره به اینکه شهرداری ها نمی پذیرفتند مسئولیت کنترل ساختمان را بعهده بگیرند، یاد آور شد: بحث آیین نامه کنترل ساختمان تمام شده است.
مظاهریان با یادآوری این که شک و تردیدی در این که چه کسی مسئول کنترل ساختمان است، نیست­ ­و به موضوع نامه دیروز آخوندی برای لغو اخذ پنج درصد حق الزحمه مهندسین ناظر اشاره کرد و افزود: سازمانها این حق را دارند که در این رابطه هرگونه میخواهند عمل کنند.وزارت راه ­مصوبه معاون وزیر وقت (در سال هشتاد و چهار) را حذف کرد. نظامها میتوانند در مجامع خودشان به موضوع پنج درصد بپردازند و این بعهده مهندسین است که میخواهند با حقوق خود چه کنند.
وی با اشاره به این که با نامه دیروز وزیر راه دستمان را از جیب مهندسان بیرون آوردیم و این کمکی است که فرآیندها را بهتر کنیم، گفت: امروز هم آقای آخوندی به بنده دستور دادند در رابطه با منع مهندسان در بخشهای دولتی فعالیت میکنند باید اقدام گردد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۶
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0