نادر زاهدی نیا: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست

نادر زاهدی نیا: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست

نادر زاهدی نیا: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست ، مدیران باید لباس رزم بپوشند و در این جنگ اقتصادی وارد میدان شوند

کد خبر: 010423001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ تیر ۰۱ - ۸:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نادر زاهدی نیا: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست ، مدیران باید لباس رزم بپوشند و در این جنگ اقتصادی وارد میدان شوند

نادر زاهدی نیا: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست

نادر زاهدی نیا: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست
رییس سازمان بسیج نظام مهندسی صنعت و معدن خوزستان اظهار داشت؛
نگاه مدیران به حوزه معدن جهادی نیست
رییس سازمان بسیج نظام مهندسی صنعت و معدن خوزستان بیان کرد: نگاه مدیران در سطح کشور به حوزه معدن نگاه جهادی نیست و تصمیمات و برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شوند.
نادر زاهدی نیا روز ۳ شنبه در بیستمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی معدن ایران در اهواز گفت: مدیران باید لباس رزم بپوشند و در این جنگ اقتصادی وارد میدان شوند، جوانان با وجود تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند.
زاهدی نیا با بیان اینکه آمار درستی از وضعیت فعلی معادن در دست نیست و افق و برنامه‌ای برای آینده بخش معدن وجود ندارد، افزود: نبود بانک اطلاعاتی معادن در سطح کشور از جمله مشکلات و کاستی‌ها در این بخش است.
رییس سازمان بسیج نظام مهندسی صنعت و معدن خوزستان گفت: باید زمینه را برای فعالیت جوانان در حوزه معدن بعنوان یکی از بخشهای درآمد زای کشور فراهم کرد. رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که شعار امسال تنها نباید بر روی برگه باشد و باید در عمل از جوانان عالم و شرکتهای دانش بنیان در تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
وی افرود: وجود نفت و گاز عامل عقب ماندگی خوزستان شده است و با وجود تولید بیش از هشتاد درصد نفت و گاز در خوزستان اما این استان هم‌چنان محروم است. هم‌چنین با وجود شرکتهای بزرگ و کارخانجات و منابع زیادی که در استان وجود دارد، طبق آمار رسمی اعلام شده خوزستان رتبه سوم بیکاری در کشور را دارد.
وی گفت: اگر نفت و گاز در خوزستان نبود بسیاری از جوانان به دنبال شغل دیگری در صنایع پایین دستی بودند.
رییس سازمان بسیج نظام مهندسی صنعت و معدن خوزستان با اشاره به اینکه در خوزستان ظرفیتهای بسیار زیادی است و باید از آنها استفاده شود، افزود: دخالت محیط زیست و میراث فرهنگی برای جلوگیری از فعالیت معدن کاران و صنعتگران باید در سطح‌ ملی پی‌گیری و حل گردد؛ نباید صنعتگران درگیر نامه نگاری اداری شده و از سرمایه گذاری پشیمان شوند.
مدیرعامل شرکت استارت آپی شتاب دهنده کانی بوم نیز در این نشست گفت: امروز اتفاقات خوبی در حوزه معدن در حال انجام است ولی در ایران شاهد این نوآوری نیستیم. ترس از شکست، علاقه مندی به سود آوری و ضعف اطلاعات از عوامل نگه‌دارنده در پیشرفت است. معدنکاری فعالیت پر خطری است و متاسفانه در استفاده از فناوری در این بخش مقاومت می‌کنیم.
اردلان علیشاهی گفت: فعالیت معدنی نیاز به اطلاعات دارد؛ فعالان این حوزه باید بدانند ذخایر معدنی کجاست و از کجا می‌ توان استخراج کرد؛ با دانستن این اطلاعات می‌توان معدن کاری موفق را از غیر موفق جدا کرد.
علیشاهی ادامه داد: تا پیش از سال نود و پنج زیرساختی برای شرکت‌ های استارت آپی معدنی در کشور وجود نداشت؛ از پارسال استفاده از شرکت‌ های استارت آپی در بخش معدن بیشتر استقبال شده است.
وی افزود: این شرکت با استفاده از فناوری موفق شده در کشف و استخراج مواد معدنی عملکرد خوبی را داشته باشد و بعنوان نخستین شرکت دانش بنیان کشور در حوزه فعال باشد.
علیشاهی ادامه داد: بیش از ده طرح در زمینه معدن توسط این شرکت تجاری سازی شده و تاکنون بیست شرکت استارت آپی در حوزه معدن بدون کمک گرفتن از دولت فعالیت دارند.
وی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نطام مهندسی برای ایجاد صندوق مشترک منعقد کردیم تا در حوزه معدن به موفقیت‌ های بیشتری دست یابیم.
بیستمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی معدن ایران با میزبانی خوزستان روز ۳شنبه در هتل پارس اهواز شروع به کار کرد. این اجلاس ۴شنبه به کار خود پایان می‌دهد.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۰۱
589 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0