انتخاب نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران انتخاب نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

انتخاب نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

تقی نبئی با حکم رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از طرف ریاست جمهوری به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران انتخاب شد

کد خبر: 990209005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ اردیبهشت ۹۹ - ۲:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

انتخاب نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

تقی نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت رسماً ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران شد.

انتخاب نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

انتخاب نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

رحمانی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در این دیدار در راستای اهمیت جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن ایران این‌طور بیان کرد؛ تشکل‌ ها باید کارها را بپذیرند و ما هم این را می ‌پذیریم که به آن ها باید تفویض اختیار کرد. اما آنها باید مسولیت‌پذیر باشند و عواقب مسئولیت خود را پذیرا باشند. یکی از مهم‌ ترین امور بحث الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تمامی امور است، به نحوی که مردم دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند، چه در دوران کرونا و چه در پسا کرونا.

وی، هم‌چنین گفت: با تلاش اسماعیلی نقشه راه معدن و صنایع معدنی گرداوری شده و ماموریت ‌ها طبق آن شکل گرفته است.

وزیر صنعت ادامه داد: مقام معظم رهبری در جایی از بیاناتشان فرمودند “اگر می‌خواهید مشکلات مملکت مرتفع گردد بروید به تولید فکر کنید” و بنده معتقد هستم این وزارت‌خانه می ‌تواند به کشور رونق دهد و تخصص و پشتکاری که اسماعیلی در بخش معدن دارند نوید بخش رونق در بخش معدن و صنایع معدنی خواهد بود.

در ادامه اظهاراتش، اعتقاد بنده بر این است که معادن را باید آزاد گذاشت و به مردم واگذار کرد و باید بسیج عمومی به راه بیفتد و همه با انگیزه در این بخش وارد شوند، که در اینصورت این بخش یکی از نقاط امید و قوت مملکت خواهد بود.

هم‌چنین در ادامه رحمانی پرسش از نبئی مطرح کرد که: ” بخش معدن را در پسا کرونا چگونه می بینید؟”

نبئی در پاسخ عنوان کرد: تحلیل بنده این است که با توجه به اوضاع نابسامان نفت، بخش اقتصاد تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی پیدا خواهد کرد و این فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه در این بخش است، که یکی از موارد می ‌تواند طرح احیای معادن غیر فعال کشور باشد و اگر بتوان این معادن را ظرف مدت کوتاهی فعال کرد، جهش خوبی در بخش معدن و صنایع معدنی را شاهد خواهیم بود. با توجه به این که خوشبختانه در بخش معدن و صنایع معدنی بخش قابل توجهی از مواد اولیه و فناوری‌ های لازم داخلی است، که با برنامه‌ریزی و تدبیر وزارت‌خانه و تشکل‌ ها و سایر فعالان این حوزه می ‌توان جهش تولید قابل توجهی را انتظار داشت.

در ادامه وزیر صمت، سوال دیگری مطرح نمود: “تاثیر شرایط موجود بر روی قیمت مواد معدنی چگونه خواهد بود؟”

نبئی در پاسخ گفت: شرایط موجود بر قیمت مواد اولیه بالاخره تاثیرگذار خواهد بود و می ‌توان انتظار بالا رفتن قیمت مواد اولیه را داشت. اما اگر با مساعدت ‌های زیاد اسماعیلی بتوان ظرفیت تولید را بالا برد، قطعا می ‌توان شاهد کنترل و نهایتا پایین آمدن قیمت ‌ها بود و همیشه اعتقاد بنده این است که بخش معدن ظرفیت سرمایه ‌گذاری فراوانی دارد، اما باید نگرانی بازار سرمایه از این بخش را کاهش داد.

در ادامه اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران بسیار می ‌تواند در کارها کمک حال وزارت‌خانه باشد؛ هم در کارهای غیر حاکمیتی و هم در بخشی از کارهای حاکمیتی و همان‌طوری که در سال نود و هشت، ۳ پروژه ارزیابی ریسک، بازرسی از معادن و مستندسازی فعالیت‌های اکتشافی، استخراجی و بهره‌برداری معادن را انجام داده است، در سال نود و نه، نیز این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریج هستیم که افزایش داشته باشد.

منبع: گسترش نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۹
399 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0