تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز غیر اصولی کوتاه نمی آییم

تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز غیر اصولی

ثبت جهانی یزد فرصت مناسبی گردید تا توجه مردم و کارشناسها به چگونگی اقدام مسئولان در حفظ این میراث بجا مانده و هم چنین برنامه هایی که برای توسعه شهری تهیه میگردد بیش تر معطوف شود.

کد خبر: 960929007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ - ۴:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ثبت جهانی یزد فرصت مناسبی گردید تا توجه مردم و کارشناسها به چگونگی اقدام مسئولان در حفظ این میراث بجا مانده و هم چنین برنامه هایی که برای توسعه شهری تهیه میگردد بیش تر معطوف شود.تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز غیر اصولی

تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز غیر اصولی

تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز غیر اصولی

تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز  غیر اصولی

متاسفانه آمار ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر که انتقاد جدی و به حق زیادی را بهمراه داشته، کمی از شیرینی این اتفاق خوشایند کم میکند. با توجه به این که در بحث گرداوری قوانین، اعطای مجوز و نظارت بر ساخت و ساز ارگانهای متفاوتی از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و دیگر نهاد ها درگیر هستند، کسب نتیجه مطلوب از برآیند همراهی و هم سویی این مجموعه ها میباشد و در صورت قصور هر بخش، کار به شکل مطلوبی به سرانجام نخواهد رسید.
خوشبختانه نگاه فرهنگی با رویکرد حفظ هویت در جامعه نشان دهنده آنست که خواسته عموم مردم هم برخورد جدی با متخلفانی است که به بهانه منفعت و سودجویی شخصی به اعتبار و آبروی این شهر تاریخی لطمه می زنند. اکنون عموم پروژه های بزرگ با هماهنگی و نظارت مجموعه های مربوطه صورت می گیرد اما ساخت سازهای شخصی کوچک و بطور ویژه در حاشیه شهر بدون دریافت پروانه و رعایت ضوابط شهرسازی صورت می گیرد. این موضوع ضمن گسترش غیر اصولی شهر، بواسطه عدم هم سویی ساخت و سازها با اقلیم و شرایط محیط و از بین بردن هویت و اصالت معماری یزد، آسیب جدی بر پیکره شهر وارد میسازد.

تلاش جدی شهرداری در مقابله با ساخت و ساز غیر اصولی


در همین راستا معاون معماری و شهرسازی شهرداری بعنوان مسئول و متولی این موضوع از سوی شهرداری بعد از گرداوری و ابلاغ طرح تفصیلی جدید شهر، به سهم خود سعی کرده است تا ضمن تسهیل روند دریافت مجوز ها و پروانه، با برخورد جدی و اثرگذار با ساخت و ساز های غیر اصولی، اجازه دست درازی سود جویان به سرمایه های مردم در شهر را ندهد و از منافع آن ها در مقابل این گونه افراد حفاظت نماید. در این زمینه نشست های متعددی با کارشناسها و مدیران مناطق ۵ گانه شهری برگزار گردیده است تا ضمن تبیین سیاستها و هم اندیشی با آن ها، راهکارهای عملی، هماهنگ و غیر سلیقه ای بعنوان مبنای کار قرار گیرد. نتیجه این موضوع و جدیت مجموعه شهرداری در این قضیه هم در صدور و اجرای احکام تخریب در چند ماهه اخیر کاملا قابل مشاهده است.
قطعا شهروندان فهیم یزدی نیز با درک منفعت همگانی این موضوع تلاش خواهند داشت با رعایت قوانین و مقررات بر مبنای طرحهای مصوب کمک رسان متولیان این امر باشند. بنابراین با توجه به عزم جدی شهرداری در برخورد با این گونه تخلفات و هماهنگیهای صورت گرفته با نهادهای مربوطه در بحث صدور احکام تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰، پیشنهاد می شود همشهریان عزیز پیش از هرگونه اقدام اجرایی در پروژه های جدید و یا دخل و تصرف در فضاهای موجود، با مراجعه به شهرداری مربوطه از ضوابط و شرایط حاکم مطلع و طراحیهای خود را بر همین اصول مصوب انجام دهند. اینکار ضمن ایجاد وحدت در الگوی ساخت و ساز، مالکان را از صرف هزینه های اضافی و یا تحمل ضرر و زیان در صورت صدور حکم تخریب مصون میدارد.
قابل ذکر است معاونت معماری و شهرداری یزد پذیرای هرگونه انتقاد و پیشنهاد در راستای تعالی مدیریت شهری از طرف شهروندان گرامی میباشد.
منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۶
917 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0