اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری

اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری

اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری ، برنامه نظام مهندسی تقویت حضور در عرصه نظارت ساختمان ها است

کد خبر: 000218001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۰ - ۷:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری ، برنامه نظام مهندسی تقویت حضور در عرصه نظارت ساختمان ها است

اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری

اقبال بیشتر ساختمان ‌های دارای شناسنامه فنی ملکی برای جذب مشتری
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت:از آذر ماه سال گذشته به دنبال عقد تفاهم نامه ای با شهرداری تهران هر ۴ ناظر در هر متراژ ساخت و ساز حضور و کنترل و نظارت ها را بر عهده دارند که این امر این موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز ها می گردد.
سید علیرضا میرجعفری در راستای ارتقا کیفیت ساخت و سازها، بیان کرد: برنامه نظام مهندسی تقویت حضور در عرصه نظارت ساختمان ها است. پیش از این در ساختمانهایی با متراژ هزار و پانصد متر به بالا هر ۴ ناظر حضور داشتند اما از آذر ماه سال گذشته به دنبال عقد تفاهم نامه ای باشهرداری تهران هر ۴ ناظر در هر متراژ ساخت و ساز حضور و کنترل و نظارتها را بر عهده دارند که این امر این سبب افزایش کیفیت ساخت و ساز ها می شود.
میرجعفری اظهار داشت: پیش از این در ساختمان های زیر هزار و ۵۰۰ متر که در تعداد طبقات و واحدهای مختلف ساخته می شد و اغلبِ مردم در آنجا سکونت داشتند ناظرهای عمران و معمار حضور داشت و زمانی که بهره بردار از آنها استفاده می کرد بعضا شاهد ایراداتی در لوله های تاسیسات، برق، سیستم سرمایش و گرمایش و… می شدند که بعد از بررسی ها متوجه می شدیم دلیل آن این بوده است که از ابتدای کار برای این ساختمان ناظر تاسیسات وجود نداشته اما زمانی که بنایی احداث می گردد، در آن از ابتدا چهار ناظر وجود داشته باشد، آن ساختمان قطعا از کیفیت بهتری برخوردار است.
وی ادامه داد: تا قبل از آذر ماه سال گذشته پرداخت هایی که مالکین انجام میدادند از طریق سیستم مالی شهرداری سرویس داده می شد اما برای ناظران مشکل ایجاد کرده بود، برای مثال اعمال افزایش حق الزحمه ها در سیستم شهرداری به درازا می کشید در همین راستا رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی تصمیم گرفت پس از ۷ الی ۸ سال این سیستم را از شهرداری تحویل بگیرد تا پرداختها از نظام مهندسی تهران انجام شود این اقدام در آذر ماه سال نود و نه اجرایی گردید اما به علت حجم انبوه پرونده ها اختلالی در سامانه های نظام مهندسی تهران رخ داد لذا حدود سه ماه در پرداخت ها توقف ایجاد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت افزود: از ۲۱ دی ماه سال نود و نه، که مسئولیت سازمان نظام مهندسی تهران را بر عهده گرفتم تلاش ویژه ای انجام شد و نهایتا در طی سه ماه، ۷۷ هزار پرداخت انجام و مشکل کل انباشت های قبلی حل شد؛ اکنون می توان گفت بیش از نود و نه درصد پرونده ها مشکلشان حل شده است.
میرجعفری در مورد شناسنامه فنی ملکی ساختمانها گفت: این شناسنامه اطلاعات ساختمان از جمله نوع اسکلت، سنگ، سقف، بتن، آزمایش جوش، نمای معماری، مکانیک خاک، شیشه ها، عایق های رطوبتی، اعلام حریق، اسامی ناظرین، طراحان سیستم و… و در کل هویت ساختمان را در بردارد.
وی در خاتمه گفت: به نظر من قطعا در آینده ساختمانی که دارای شناسنامه فنی ملکی باشد از سوی خریدار مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد. این شناسنامه از سال جاری در کلیه ساختمانهایی که دارای مجری ذیصلاح است به شدت در حال اجرا است.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۰۰
722 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0