بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری

بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری

بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری ، اتفاق گرفته است. طی امسال مقدار ساخت و سازها تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این عدد رقم قابل توجهی است

کد خبر: 001209005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۹:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری ، اتفاق گرفته است. طی امسال مقدار ساخت و سازها تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این عدد رقم قابل توجهی است

بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری

بیکارتر شدن مهندسان در استان خراسان شمالی به دلیل کاهش ساخت و سازها طی سال جاری
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد:
تعداد مهندسان بیکار در خراسان شمالی افزایش یافت
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اظهار داشت: تعداد مهندسان بیکار در خراسان شمالی افزایش یافت.
کیان حصاری، با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد مهندسهایی که بیکار هستند وجود ندارد، ادامه داد: اما کاهش ساخت و سازها طی سال جاری سبب شده تا مهندسان استان بیکارتر شوند.
حصاری تصریح کرد: طی امسال مقدار ساخت و سازها تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این عدد رقم قابل توجهی است.
وی ادامه داد: رکود در ساخت و ساز، تورم، افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله عواملی بوده تا مشکل مذکور بوجود آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: تعداد مهندسان موجود در این استان نسبت به مقدار ساخت و سازهایی که در این منطقه انجام می گردد، بیشتر است و همین امر سبب شده تا تعدادی از مهندسان فعال در حوزه ساخت و ساز بیکار باشند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در استانهای مجاور خراسان شمالی همچون خراسان رضوی و مازندران نسبت ساخت و ساز از تعداد مهندسان این استان بیشتر است.
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سطح نقشه های تهیه شده در سال گذشته حدود یک میلیون و دویست هزار متر مربع بوده که این مقدار در سال جاری به حدود ششصد هزار متر مربع رسیده است.
حصاری، تعداد مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان را ۵۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و چهارصد نفر دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
217 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0