بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز

بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز

بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز ، انجام گرفته است. شهرداری زنجان ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف کند

کد خبر: 000823003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ آبان ۰۰ - ۶:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز ، انجام گرفته است. شهرداری زنجان ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف کند

بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز

بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان جهت متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرمجاز
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد:
شهرداری زنجان ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف کند
رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: بیش از شصت مکاتبه با شهرداری زنجان انجام شده است تا روند ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف کند.
احسان ذبیحیان روز یک‌شنبه اظعلر و: دویست و بیست مورد بازدید از ساختمان ‌های در دست احداث شهرهای استان زنجان انجام شده است.
ذبیحیان ادامه داد: چنان‌چه شهروندان شکایتی از تخلف در مورد ساخت و ساز ساختمان توسط مهندسان داشته باشند، می ‌توانند مورد را در سامانه “سنامک” به نشانی https://snam.mrud.ir ثبت کنند.
وی اظهار داشت: سالانه دو بار آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسی انجام می‌شود و مهندسان حوزه ساختمان برای دریافت پروانه اشتغال در این آزمون شرکت می ‌کنند.
رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با عنوان اینکه، امسال ۳ هزار و هفتصد نفر در همه رشته‌های این آزمون شرکت کردند که امیدوار هستیم نتایج این آزمون تا اواخر هفته آینده اعلام گردد، گفت: سال گذشته بیش از ۱ هزار و سیصد و پنجاه پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان زنجان صادر گردید.
وی با عنوان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است، تصریح کرد: فعالیت این اداره در حوزه مسایل مربوط به نظام فنی و مهندسی ساختمان همانند ساخت و سازهای شهری و روستایی، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و نظارت عالیه بر عملکرد تمام اشخاص و نهادهایی که در این حوزه فعالیت دارند، است.
وی با عنوان اینکه صدور پروانه اشتغال مهندسی برای مهندسان از جمله وظایف این اداره بشمار میرود، یادآوری کرد: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، افرادی که دارای مدرک کارشناسی و کاردانی در حوزه مهندسی ساختمان هستند در صورت تمایل برای فعالیت در حوزه نظام فنی و مهندسی ساختمان، باید پروانه اشتغال به کار مهندسی اخذ کنند.
رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: این اشخاص در صورت تامین شرایط لازم (مانند قبولی در آزمون و سایر شرایط، باید مدارک خود را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و یا سازمان نظام کاردانی ساختمان استان ارایه دهند و سازمانهای مربوطه نیز پس از بررسی اولیه مدارک، در صورت تکمیل بودن موارد، پرونده را جهت بررسی نهایی و تایید و صدور پروانه به این اداره ارسال می کنند.
وی با عنوان اینکه صدور پروانه‌های اشتغال در زمینه و صلاحیت های مختلف است، ادامه داد: پروانه شخص حقیقی در رشته های ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا، صادر می ‌گردد.
وی گفت: پروانه اشتغال برای اشخاص حقوقی در زمینه طراحی، نظارت و اجرای ساختمان ‌ها برای شرکت ‌های حقوقی صادر شده و برای ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه آزمایشهای بتن، ژئوتکنیک و جوش نیز پروانه اشتغال برای متقاضیان صادر می گردد.
رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متقاضیان انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارایه مدارک به انجمن انبوه سازی استان، از طرف این اداره پروانه اشتغال دریافت می کنند.
ذبیحیان گفت: از دیگر اقدامات این اداره، صدور پروانه اشتغال نظام فنی روستایی برای مهندسانی است که در حوزه روستاهای استان خدمات نظارت و طراحی انجام می دهند.
رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با عنوان اینکه برای کاردانهای ساختمان هم در حوزه ساخت و ساز پروانه اشتغال صادر می گردد، گفت: براساس ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب هفتاد و چهار یکی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی، نظارت عالیه بر ساخت و ساز ساختمانها در گستره استان است.
وی افزود: بازسانی برای کنترل موردی ساختمان‌ها انتخاب شده است و همه آنها از مهندسان مجرب و دارای پروانه پایه یک مهندسی هستند.
وی گفت: این ناظران بصورت موردی از ساختمان‌ های در حال احداث بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف موارد را گزارش می کنند.
ذبیحیان گفت: این تخلفات که در زمینه های مختلف از جمله رعایت نکردن ضوابط شهرسازی، احداث نکردن ساختمان براساس پروانه ساختمانی همانند اضافه زیر بنا، اضافه سطح اشغال است، برای اصلاح موارد به شهرداری اعلام می‌ گردد.
ذبیحیان، به تخلفات فنی از جمله رعایت نکردن جزئیات نقشه‌ های اجرایی در ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: اگر تخلف صورت گرفته ناشی از عملکرد مهندسان ساختمان باشد، مهندس مربوطه به شورای انتظامی معرفی می‌گردد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آبان ۰۰
576 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0