بیش از نه هزار جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران

بیش از نه هزار جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران

به دید بسیاری از کارشناسان و مسئولان؛ استان سرسبز و حاصل خیز مازندران، قطب اول کشاورزی در کشور است که در صورت هم دلی مسئولان کشوری و استانی، می ‌تواند نقش بزرگی در خودکفایی کشور از واردات محصولات عمده و استراتژیک را داشته باشد. در این میان فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی میتوانند نقش مهمی در این محور داشته باشند.

کد خبر: 961205004 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۱۰:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،به دید بسیاری از کارشناسان و مسئولان؛ استان سرسبز و حاصل خیز مازندران، قطب اول کشاورزی در کشور است که در صورت هم دلی مسئولان کشوری و استانی، می ‌تواند نقش بزرگی در خودکفایی کشور از واردات محصولات عمده و استراتژیک را داشته باشد. در این میان فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی میتوانند نقش مهمی در این محور داشته باشند.

بیش از نه هزار جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان

بیش از نه هزار جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان

بیش از نه هزار جویای کار در  رشته کشاورزی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

شرايط مناسب آب وهوايي در كنار خاك حاصل خير موجب شده تا استان مازندران در زمينه توليدات برخي از محصولات كشاورزي ازجمله انواع مركبات، برنج توليدات دامي و طيور و گل و گياه حرف هاي زیادی براي گفتن داشته باشد. کشاورزی برای مازندرانی ‌ها، خیلی مهم است، اهمیتی در حد و اندازه، ماهی و آب. بطوریکه اگر آب را از آن بگیری، مرگش حتمی است.
با توجه به اینکه همه داراییهای ما در بخش کشاورزی خلاصه می گردد و ثروت مان محصولات کشاورزی است، ولی معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در این استانیکی از بحث ‌های محوری است. بیکاری بیش از نه هزارمهندس کشاورزی در مازندران که شغل اصلی ساکنانش کشاورزی است، اتفاق تأسف‌آوری است.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران، از وجود نه هزار و هفتصد جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد و گفت: وظیفه نظام مهندسی کشاورزی تسریع انتقال یافته ها و افزایش بهره وری در کشاورزی است که این مهم با ورود متخصصان بحوزه و جدی گرفتن آموزشهای مهارتی و کاربردی به حقیقت میپیوندد.
حجت الله علی محمدیان ادامه داد: استان مازندران بعنوان قطب کشاورزی با قابلیتهای متعدد و خدادادی و طبیعی میتواند به یکی از قطبهای مهم کشاورزی در خاورمیانه تبدیل گردد و سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرصت مناسبی است تا با برنامه ریزی مناسب در این مسیر قدم های اساسی برداشته شود.

علی محمدیان، نقش فارغ التحصیلان کشاورزی بعنوان سرمایه های ملی در این زمینه را خیلی مهم توصیف کرد و ادامه داد: مهندسان کشاورزی بعنوان سرمایه ایرانی نیازمند توجه ویژه ای هستند، شمار فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی حاکی از لزوم توجه توام با تامل به این سرمایه های فرصت آفرین است.
استان مازندران در زمينه توليدات برخي از محصولات كشاورزي همچون انواع مركبات، برنج، توليدات دامي و طيور و گل و گياه حرف هاي زیادی براي گفتن دارد و آنهم بخاطر وجود شرايط مناسب آب وهوايي در كنار خاك حاصل خير این استان است. در کنار این عوامل، وجود مزیتهای مناسب از جمله استفاده از نیروهای مستعد و فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی میتواند این استان را به مهم ترین و به روزترین قطب کشاورزی تبدیل کند. این در حالی است که بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته جویای کار هستند.
در همین زمینه، چندی پیش ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، تصریح کرد: بیش از هشت هزار فارغ التحصیل کشاورزی جویای کار در استان مازندران وجود دارد.
دلاور حیدرپور مطرح کرد: مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی نقش اثر گذاری در تامین امنیت غذایی دارند.
حیدر پور گفت: امیدوار هستم دانش کشاورزی و مهندسی در راستای اهداف تشکیل نظام مهندسی باشد و واحدهای تولیدی ما همراه با علم و تکنولوژی مهندسان همراه باشد.

بیش از نه هزار جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان

وی با بیان این که در سال نود و سه بیش از چهارصد نفر تحت عنوان ناظرین در سازمان جهاد کشاورزی استخدام شدند، ادامه داد: بیش از هشت هزار فارغ التحصیل در رشته کشاورزی متقاضی فعالیت در حوزه کشاورزی هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، شمار تقاضای ثبت شده فارغ التحصیلان کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی را دو هزار نفر اعلام کرد و عنوان داشت: اگر چه شمار فارغ التحصیلان کشاورزی در مازندران بیش از این است.
وی خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساماندهی میشوند ولی بیش ترین مراجعه به این سازمان از طرف فارغ التحصیلان برای استخدام در بخش دولتی است که به علت محدودیت منابع این امکان محدود است.

حیدرپور مطرح کرد : برای به کار گیری مهندسان کشاورزی ظرفیتهای دولتی محدود است و باید طبق نیاز بخش کشاورزی در بخشهای مختلف، فضای کسب و کار مناسبی طبق توانمندیهای آن ها تعریف کرد.
وی، هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی را زمینه سازی برای به کار گیری فارغ التحصیلان کشاورزی ذکر کرد و گفت: با کمک دولت در جهت به کار گیری این فارغ التحصیلان سعی کنیم.
حیدرپور با اشاره به تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: حدود چهل و پنج درصد این اشتغال به بخش کشاورزی اختصاص یافته است، این تسهیلات در جهت اشتغال روستایی با بازپرداخت شش سال و بهره شش درصد است که صرفا برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.
وی، ارائه خدمات در حوزه فنی و مهندسی به کشاورزان را از فعالیتهای مهندسان کشاورزی ذکر کرد و افزود: باید از سرمایه های ارزشمند روستایی در جهت اشتغال زایی و ایجاد حرکتهای نوین در روستاها بهره گرفت.
وی خاطر نشان کرد: باید با جهت‌دهی به تولیدات روستایی و برقراری ارتباط میان تولید کنندگان روستایی و بازار مصرف، همراهی جدیتری در توسعه روستاهای کشور داشت.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران با عنوان این که باید از سرمایه های ارزشمند روستایی در جهت ایجاد حرکتهای نوین در روستاها بهره گرفت، یاد اور شد: با عقلانیت، تزریق اعتبارات و حمایت از طرحهای اشتغال زایی روستایی، میتوان یک انقلاب اقتصادی در روستاها ایجاد کرد.

منبع : تیتر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
1604 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0