بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند

بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند

بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند ، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌ های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است

کد خبر: 011011004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ دی ۰۱ - ۱۱:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند ، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌ های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است

بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند

بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند
رقابت بيش از پنج هزار مهندس خوزستاني براي اخذ پروانه اشتغال
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: بیش از پنج هزار نفر از مهندسان خوزستانی در دو روز متوالی برای اخد پروانه اشتغال تلاش کردند.
محمد حسین پناهی فر گفت: به استناد ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اعطای صلاحیت حرفه‌ای درباره مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌ های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی است.
پناهی فر ادامه داد: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌ های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است.
وی گفت: هر ساله بمنظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به این حرفه بصورت سراسری برگزار می‌ گردد که قبولی در این آزمون‌ ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال‌ های اخیر و بمنظور رعایت کامل پروتکل‌ های بهداشتی و با هدف افزایش میزان اشتغال فرآیند آزمون امسال در چهار مقطع زمانی برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان هم زمان با سراسر کشور در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۸ و ۹ دیماه برگزار شده است، گفت: این آزمون در ۴ حوزه اهواز مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان و دانشگاه آزاد واحد خرمشهر در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌ های (نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت‌ های (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی برگزار گردید.
پناهی فر ادامه داد : در این دوره تعداد پنج هزار و ۸۸۲ نفر در آزمون شرکت کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: از این تعداد هجده درصد از شرکت کنندگان را بانوان و هشتاد و دو درصد را آقایان تشکیل دادند.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۰۱
264 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0