بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور

بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور

بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور ، وجود دارد. امروز این ناممکن با حضور دولت سیزدهم ممکن شده است

کد خبر: 010222010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۱ - ۹:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور ، وجود دارد. امروز این ناممکن با حضور دولت سیزدهم ممکن شده است

وزیر راه: بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد

بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور

بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیش از هشت میلیون مستاجر و بیش از هشت میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تجربیات مسکن مهر بهره گرفته می‌شود. برنامه احداث چهار میلیون مسکن مقرون به صرفه و با کیفیت درحال انجام است.

رستم قاسمی از افزایش هزینه مسکن در سبد خانوار خبر داد و با عنوان اینکه ساخت مسکن مقرون به صرفه درحال انجام است، افزود: نیاز است با احداث ۴ میلیون مسکن کاری انقلابی، جهادی و شبانه‌روزی انجام بشود تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
وی، امروز (پنج شنبه) در جلسه فوق‌العاده هیات عمومی برای برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، با عنوان اینکه بسیاری تصور می‌کنند که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم شدنی نیست، گفت: امروز این ناممکن با حضور دولت سیزدهم ممکن شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که اکنون تولید مسکن نیاز اساسی کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۸ میلیون مستاجر و بیش از ۸ میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد.
وی گفت: بخش عمده عدم ازدواج جوانان در کشور به علت مساله مسکن است. از سوی دیگر مسکن در هزینه سبد خانوار افزایش یافته و بهمین علت، نیاز است تا کاری انقلابی، جهادی و شبانه‌روزی انجام بشود تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت، سه ویژگی اجرای تولید مسکن
قاسمی با تاکید بر اینکه اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بازوی فنی و اجرایی طرح نهضت ملی مسکن هستند، گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت اجرای کار بسیار حائز اهمیت است که در همکاری با سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان می‌ توان به این مهم جامه عمل پوشاند.
به‌کارگیری تجربیات مسکن مهر در نهضت ملی مسکن
این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به این که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تجربیات مسکن مهر بهره گرفته می‌ شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن که بیشتر برای دهک‌ های پایین است هزینه ساخت را کاهش بدهیم.
 وی افزود: بیشتر اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن ‌آماده شده و برنامه‌ریزی‌ های خوبی در زمینه زیرساختی اعم از افزایش تسهیلات، سامانه ثبت‌نام، پالایش ثبت‌نام انجام شده است. هم چنین با برنامه‌ریزی‌ های مناسبی که انجام شده است در سال جاری گام بزرگی در حوزه مسکن برخواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی، هم چنین در مورد برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: پس از فراز و نشیب‌ های متعددی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان بوجود آمد، امروز شاهد انتخابات الکترونیکی و مناسبی هستیم.
وی اظهار داشت: امروز افرادی در کشور هستند که با روحیه انقلابی و جهادی در سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند نقش موثری داشته باشند و در کنار وزارت راه و شهرسازی در فعالیت‌ های مهمی از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن نقش‌آفرینی کنند.
وی با ابراز خرسندی از شناختی که نسبت به جامعه مهندسی کشور به دست‌آورده است، گفت: مهندسان دارای تخصص در سراسر کشور می‌توانند در هدایت و راهبری، کیفی‌ سازی ساخت و ساز و همراهی در اجرای تولید مسکن در طرح نهضت ملی نقش موثر داشته باشند.
وی بر همدلی اعضای منتخب سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان کشور با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد و گفت: انتظار می‌ رود تا مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی نقش‌آفرینی کند.
منبع: عصر ایران
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۱
338 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0