دبیر کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان :

بیش از ۱۰۷ مقاله به دبیرخانه کنفرانس HSE رسیده است/ حضور ۷۰۰ مهندس در این کنفرانس

دبیر کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان با اشاره به حضور 700 مهندس از سراسر کشور به این کنفرانس گفت: بیش از 107 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد.

کد خبر: 3817 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ دی ۹۵ - ۵:۱۹ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سیدمحمد محمدی تاکامی در آیین افتتاحیه کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در مجتمع نفت محمودآباد با اشاره به استقبال جامعه مهندسی از برگزاری این کنفرانس گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از مهندسان کشور جهت حضور در کنفرانس ثبت نام کردند.بیش از ۱۰۷ مقاله در دبیرخانه کنفرانس HSE

بیش از ۱۰۷ مقاله در دبیرخانه کنفرانس HSE

کنفرانس HSE

بیش از ۱۰۷ مقاله در دبیرخانه کنفرانس HSE

وی افزود: با حضور معاونان و مدیران ستادی وزرات خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و بهداشت و درمان و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدعوین کشوری و استانی، مجموعا یک هزار نفر از این کنفرانس و برنامه های جنبی آن برخوردار می شوند.

دبیر کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان با اشاره به برگزاری دو روزه این کنفرانس و برگزاری کارگاه های تخصصی اظهار کرد: به شرکت کنندگان در این کنفرانس گواهی نامه معتبر HSE از طریق دستگاه های مربوطه اعطا می شود.

محمدی تاکامی با اعلام خبر انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری در کنفرانس گفت: همزمان با این کنفرانس چهار تفاهم نامه سه جانبه همکاری، بین اداره کل راه و شهرسازی و سازماننظام مهندسی با دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و علوم پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و پدافند غیر عامل منعقد شد.

وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه ها بر آموزش، ترویج، نظارت و پیاده سازی مباحث ۱۲ و ۲۱ مقررات ملی توسط دستگاه های همکار تأکید شده است.

دبیر کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در خصوص مدت اعتبار زمانی این تفاهم نامه اظهار داشت : در واقع با انعقاد این تفاهم نامه ها، تاریخ کنفرانس نقطه شروعی برای یک حرکت بزرگ در استقرار نظام HSE در استان خواهد بود و این تفاهم نامه از لحاظ زمانی نامحدود بوده ولی به گونه ای تنظیم شده تا ظرف ۲ سال برای کلیه گروه های ساختمانی عملیاتی شود .

محمدی تاکامی ادامه داد: با توجه به پایلوت بودن مازندران در بحث پیاده سازی و اجرای مبحث ۱۲، تجارب این تفاهم نامه منجر به انعقاد تفاهم نامه ای در سطح وزارت خانه ها و تعمیم آن به سراسر کشور می شود.

وی با اشاره به رویکرد آموزشی و ترویجی کنفرانس بیان داشت: برای این کنفرانس، ۲۰ کارگاه آماده شده است که از بین آنها هشت کارگاه آموزشی در حوزه HSE ارائه شده که در واقع این بخش به عنوان یکی از نقاط برجسته کنفرانس در انتقال دانش و فناوری است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به برگزاری فراخوان ارائه مقالات در سطح کشور، تعداد ۱۰۶ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که پس از بررسی توسط داوران، ۴۲ مقاله برای درج در کتابچه کنفرانس پذیرفته شد و تعداد هشت مقاله نیز در این کنفرانس ارائه می شود.

محمدی تاکامی با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی در جهت فرهنگ سازی موضوع کنفرانس گفت: یکی از فعالیت های صورت گرفته در بخش فرهنگی و ترویجی، مسابقه عکاسی بوده که در دو بخش دوربین عکاسی و عکس سلفی به صورت فراخوان عمومی برگزار شد که بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد .

بیش از ۱۰۷ مقاله در دبیرخانه کنفرانس HSE

دبیر کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان افزود: ۴۰۰ اثر دریافت شده در هیأت داوران فنی و هنری مورد بررسی قرار گرفت و عکس های ممتاز امروز در قالب نمایشگاه عکس در معرض دید عموم قرار گرفت و از نفرات برتر در مراسم اختتامیه تقدیر می شود.

وی اضافه کرد: بنا داریم این نمایشگاه را به صورت دوره ای در دفاتر نمایندگی شهرها برپا داریم .

دبیر کنفرانس ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت اطلاع رسانی این کنفرانس اظهار داشت: رویکرد اطلاع رسانی در این کنفرانس آگاهی بخشی و فرهنگ سازی بوده که به همین منظور کمپینی با هدف نهادینه سازی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در کارگاه های ساختمانی پیاده سازی شد.

محمدی تاکامی ادامه داد: به منظور ترویج مبحث ۱۲ مقررات ملی و ارائه معضلات و دغدغه ها و نیز راهکارهای موجود، فعالیت های رسانه ای و فرهنگی مختلفی در دو سطح سیاست گذاران و مردم صورت گرفت تا با آگاهی بخشی و ایجاد جنبش اجتماعی، موضوع رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست” را نهادینه کنیم.

جانشین مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام خبر برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی گفت: به منظور تبادل نظر و گفت و گو و نیز ارائه پیشنهادات و نظرات در خصوص موضوعات صنفی و حرفه ای، پس از مراسم اختتامیه جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران این مجموعه و مدیران استانی مرتبط با مهندسین علاقمند به موضوع در محل مجتمع نفت محدآباد برگزار می شود.

بیش از ۱۰۷ مقاله در دبیرخانه کنفرانس HSE

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۵
1050 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0