مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر

مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر

مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر ، می شود. تشریح نقش استاندارد در افزایش عمر مفید ساختمان عنوان شد

کد خبر: 990727014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹ - ۱۰:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر ، می شود. تشریح نقش استاندارد در افزایش عمر مفید ساختمان عنوان شد

مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر

مطالعات اولیه کامل‌تر سبب کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر
تشریح نقش استاندارد در افزایش عمر مفید ساختمان
در ساختمان سازی هر چه مطالعات اولیه کامل‌تر باشد، طراحی با مبانی مطمئن تری انجام خواهد شد و بدنبال آن، ساختمان با کیفیت بیشتر اجرا و بهره برداری از آن مطلوب تر، ایمن تر، کم هزینه تر و با عمر و دوام بیشتر خواهد بود.
اولیا، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان که به مناسبت روز جهانی استاندارد با روابط عمومی سازمان صحبت می ‌کرد، گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان و کنترل استاندارد بودن مواد و مصالح ساختمانی، از دیدگاه ما جایگاه ویژه‌ای دارد و در مجموع می‌ توان گفت که رعایت استانداردها نشان دهنده توسعه یافتگی انسانی است.
به عقیده اولیا، در شرایط کسب و کار رقابتی یک صنعتگر و تولیدکننده اعم از تولید کننده مواد و مصالح ساختمانی یا سازنده و اجرا کننده ساختمان، برای افزایش سهم خود در بازار، تلاش خواهد کرد تا کیفیت کالا و خدمات خود را ارتقا دهد و هزینه‌های تمام شده را پایین بیاورد. در این راستا رعایت استانداردها بجای آن که تبدیل به یک عامل تبلیغاتی گردد، بعنوان یک ضرورت حرفه‌ای دقیق تر و سختگیرانه تر توسط تولیدکنندگان رعایت خواهد شد.
اولیا با عنوان این که در آمارها گفته می ‌شود حدود نود درصد ساختمانها بدون پروانه و یا بر خلاف مفاد آن احداث می گردد، این موضوع را نشان دهنده فقدان نظارت کیفی بر اجرای ساختمان و نابسامانی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دانست و مسئولیت دستگاه‌ های نظارتی در بخش ‌های تولید، توزیع، صنعت، بازرگانی، صادر کنندگان پروانه ساختمان، تشکل‌های حرفه‌ای و جامعه مهندسی را سنگین توصیف کرد.
به عقیده وی، مهم‌ترین عامل در بهبود و ساماندهی وضعیت موجود، اقدام پایه‌ای و تاثیرگذار در ساماندهی مناسبات و شرایط کسب و کار و مبارزه با روابط ناسالم و رانت در فعالیت ‌های حرفه‌ای، انجام اصلاحات ساختاری و برقراری آرامش و ثبات در عرصه ‌های سیاسی و اقتصادی است.
وی تصریح کرد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی هم اکنون عمر مفید بناها در کشور حدود چهل سال است که چنانچه استانداردها و آیین نامه ها دقیقاً رعایت شود سازه ساختمان می ‌تواند توسط چندین نسل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مهر ۹۹
432 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0