مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

توجه بیش تری به مطالبات در حوزه نظام مهندسی گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به این که امروز نزدیک به نه هزار مهندس در استان داریم، بیان کرد:با توجه به این که رسانه‌ ها‌ مطالبه ‌‌گر هستند به مطالبات در حوزه نظام مهندسی توجه بیش تری گردد.

کد خبر: 960530013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مرداد ۹۶ - ۱:۵۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به این که امروز نزدیک به نه هزار مهندس در استان داریم، بیان کرد:با توجه به این که رسانه‌ ها‌ مطالبه ‌‌گر هستند به مطالبات در حوزه نظام مهندسی توجه بیش تری گردد.توجه بیش تر به مطالبات در حوزه نظام مهندسی

توجه بیش تر به مطالبات در حوزه نظام مهندسی

توجه بیش تری به مطالبات در حوزه نظام مهندسی گردد

توجه بیش تری به مطالبات در حوزه نظام مهندسی گردد

احمد تجری ظهر امروز عنوان کرد: خبرگزاری تاثیرگذاری همچون تسنیم می تواند به وظایف خیلی مهمی که بعهده سازمان نظام مهندسی نهاده شده کمک کند.
تجری  گفت: سازمان نظام مهندسی نقش مهمی در بخش مسکن دارد و در مورد انتظاراتی که از این سازمان وجود دارد اطلاع ‌رسانی کم تری انجام شده و درخواست دارم با توجه به این که جامعه رسانه مطالبه‌ گر است به مطالبات در حوزه نظام مهندسی توجه بیش تری گردد.

وی بیان داشت: در سال هقتاد و چهار قانونی با عنوان قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مجلس شورای اسلامی تصویب و شکل گرفت و وظایف و اهداف سازمان نظام مهندسی بصورت قانونی در مجلس دیده شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان ادامه داد: رعایت قوانین مقررات ملی از نکاتی است  که باید مورد توجه باشد و برای اجرای قانون ساخت‌ و‌ ساز باید بخش دیگری به آئین‌ نامه وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور که ابلاغ شده است  اهتمام بورزند.
تجری به نقش سازمان نظام مهندسی در صدور پروانه‌ ها تاکید کرد و ادامه داد: نقش سازمان نظام مهندسی در صنعت ساخت و ساز موجب شده که در سال نود و شش که بیش از دو دهه از قانون نظام مهندسی گذشته اتفاق خوبی رقم خورده و امروز نمی توانیم کیفیت ساخت و سازها را در کشور با قبل از تشکیل این سازمان مقایسه کنیم.

توجه بیش تر به مطالبات در حوزه نظام مهندسی

قوانین مقررات ملی ساختمان نیاز به بازنگری دارد

تجری با اعلام این که با تشکیل سازمان نظام مهندسی دغدغه‌ های گذشته در بخش ساخت و ساز حل شده و سطح کیفی ساخت و ساز ارتقاء پیدا کرده، گفت: البته این قانون نیاز به بازنگری دارد و در کمیسیون عمران مجلس به این موضوع توجه شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اظهار داشت: امروز از لحاظ کیفیت ساخت و ساز نسبت به گذشته شاهد رشدهستیم ولی معتقدیم همه مقررات ملی اجرایی نشده و آن انتظار که از صنعت ساخت و ساز داشتیم  رقم نخورده است.

او افزود: برای اجرای قوانین و تصمیم‌ گیری در حوزه ساخت ‌و‌ ساز چند بخش همچون شهرداری‌ ها، راه و شهر سازی و نظام مهندسی نیاز به هم کاری و هماهنگی دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، نظارت و استفاده از نیروی کار مهار و استفاده از ابزار و مصالح استاندارد از موضوعات موثر بر کیفیت ساخت و ساز یک ساختمان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به این مولفه‌ ها متوجه می ‌شویم که کیفیت ساختمان فرابخشی است و نیاز به کار و تلاش گروهی دارد.
وی ادامه داد : چون نیروی آموزش دیده ما در ساخت ‌و ‌ساز به اندازه کافی نداریم گاهی می ‌بینم که از نیروی غیرماهر استفاده می ‌شود و این امر منجر به کاهش کیفیت ساختمان شده است.

تجری مطرح کرد: ضرورت بکارگیری مصالح استاندارد و نیروی مهار بیش ترین بخش تاثیرگذار بر کیفیت یک ساختمان را در استان شامل می شود.
وی  با اعلام این که امروز قریب به نه هزار مهندس داریم که نیمی از این افراد دارای پروانه اشتغال هستند، افزود: همه مهندسین ما دارای پروانه صلاحیت نظارت و اجرای کار ساختمان هستند و نظارت توسط مهندسین دارای پروانه بر ساخت و سازها انجام می گردد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانشمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۹۶
1072 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0