پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث 22 مقررات ملي ساختمان پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث 22 مقررات ملي ساختمان

پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان

پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث 22 مقررات ملي ساختمان ، ۳ شنبه 25 بهمن 1401 با حضور حميدرضا شعباني، رئيس سازمان برگزار شد

کد خبر: 011130010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ بهمن ۰۱ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان ، ۳ شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ با حضور حميدرضا شعباني، رئيس سازمان برگزار شد

پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان

پايش ساختمان خانه سالمندان و معلولين رشت بر مبناي ضوابط مبحث 22 مقررات ملي ساختمان
پايش بخشي از ساختمانهاي مجموعه آسايشگاه معلولين و سالمندان رشت واقع در ميدان انتظام بر مبناي ضوابط مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان، ۳ شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ با حضور حميدرضا شعباني، رئيس سازمان و امين قرباني عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، نمايندگاني از استانداري، اداره کل راه و شهرسازي، سازمان آتش نشاني و شهرداري منطقه ۴، اعضاي منتخب کميسيون مبحث ۲۲ و مسئولين آسايشگاه انجام شد.
اين اقدام، بعد از اعلام آمادگي اداره کل بهزيستي استان گيلان و معرفي آسايشگاه معلولين و سالمندان رشت جهت پايش بر مبناي ضوابط مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان پس از جلسه حميدرضا شعباني رئيس سازمان و سيد مهدي خدمت بين دانا، مديرکل بهزيستي گيلان در پايان دي ماه ۱۴۰۱، صورت گرفت.
بعد از اجراي آزمايشي اين طرح در چهار رشته سازه، معماري، تاسيسات برقي و مکانيکي با بازرسي از ساختمان اداري دفتر نمايندگي رشت و انزلي، پايش بخشي از ساختمانهاي مجموعه آسايشگاه سالمندان و معلولين بعنوان سومين ساختمان در اجراي اين طرح صورت گرفت. در اين طرح آزمايشي، ايمنى، ايستايى سازه، عملکرد آسانسورها‌، سيستم اعلام و اطفاي حريق، ايمني لوله‌کشيهاي گاز و سيم کشي برق، عايق بندي، جزئيات نما و ديگر مسايل در چهار رشته اصلي، کنترل و اصلاحات ضروري جهت تعمير و نگهداشت ساختمان، ابلاغ گردید.
لازم به ذکر است سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان پيش تر نسبت به اجراي آزمايشي اين مبحث به عنوان استان پايلوت اعلام داوطلبي کرده بود و مقرر گردید، به عنوان گام اول در ساختمانهاي عمومي و يا خصوصي بصورت داوطلبانه و در گام هاي بعدي با هماهنگيهاي لازم و به تدريج براي پروژه هاي شامل ضوابط و مقررات قانوني مربوط استان اجرايي گردد.
لازم به ذکر است که فعاليت‌هايي که در راستاي اجراي مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان (تعمير و نگه داري ساختمان ها)، انجام مي گردد، به ارتقاي کيفيت ساختمان و افزايش طول عمر مفيد آن مي انجامد و مي تواند از وقوع حوادثي که منجر به آسيب هاي جاني و مالي مي شود، جلوگيري کند.
هم چنين اجراي اين مبحث مهم مي تواند به ايجاد اشتغال پايدار و گسترده براي مهندسان واجد شرايط قانوني لازم منجر گردد.
در اين بازديد، علاوه بر پايش مجموعه ساختمان هاي مجموعه آسايشگاه سالمندان و معلولين، هدايايي از جمله تجهيزات پزشکي از طرف سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، به اين مجموعه اهدا گردید.
اين رويداد مهم توسط مرکز صدا و سيماي استان گيلان پوشش خبري داده شد. در اين مصاحبه تلويزيوني، حميدرضا شعباني، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان، توضيحاتي در مورد هدف از اجراي مفاد مبحث ۲۲ مقررات ملي ساختمان (مراقبت و نگه داري از ساختمان ها) که به منظور تامين ايمني، بهره دهي مناسب، آسايش، بهداشت و صرفه اقتصادي بهره برداران نهايي ساختمان تدوين شده است، ارائه کرد.
رئيس سازمان نظام مهندسي در پاسخ به پرسش خبرنگار صدا و سيما در مورد ضمانت اجرايي اين مبحث عنوان کرد که در قانون اين موضوع ديده شده است و طبق مفاد مبحث دوم براي مدير ساختمان و بازرس ساختمان و مسئول نگه‌داشت تکاليف ساختماني در سطوح مختلف و اختيارات گسترده و موثري جهت اجرايي سازي ضوابط فني در جهت صيانت از سرمايه هاي معنوي و مادي بهره برداران نهايي ساختمان ها در نظر گرفته شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۰۱
140 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0